bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
اصفهان- معاون خدمات مشترکان و درآمد آبفای استان اصفهان با بیان اینکه یکی از علل پس زدگی فاضلاب در املاک شهروندان هدایت آب باران به شبکه جمع آوری فاضلاب است.

محسن صالح با تاکید بر ممنوعیت هدایت آب باران به شبکه جمع آوری فاضلاب شهری، اظهار داشت: یکی از علل اصلی پس زدگی فاضلاب به داخل خانه‌ها و مغازه‌ها، هدایت آب باران به شبکه جمع آوری فاضلاب است و تأسیسات فاضلاب شبکه داخلی واحد‌های مسکونی و تجاری باید به نحوی طراحی و اجرا شود که آب باران جاری شده از ناودان‌ها، حیاط و معابر داخلی به شبکه فاضلاب وارد نشود.

او افزود: در زمان طراحی و اجرای تأسیسات، چاه آب باران یا منبع ذخیره سازی و یا هر روش‌های مختلف که آب باران را به محل دیگری به غیر از شبکه فاضلاب هدایت کند، باید در املاک تعبیه شود.

معاون خدمات مشترکان و درآمد آبفای استان اصفهان گفت: هدایت آب باران از طریق ناودان‌ها به شبکه فاضلاب موجب پس زدگی فاضلاب به املاک می‌شود و در صورت بروز خسارت از این محل، شرکت آبفا هیچ‌گونه مسئولیتی نخواهد داشت.

صالح تصریح کرد: از نظر شرکت آبفا، زمانی عملیات ساخت و ساز یک ساختمان پایان می‌یابد که تأسیسات فاضلاب شبکه داخلی واحد‌های مسکونی و تجاری و … به نحوی طراحی و اجرا شود که آب باران جاری شده از ناودان‌ها، حیاط و معابر داخلی به شبکه فاضلاب وارد نشود.

او با اشاره به اینکه در هنگام ساخت و ساز، تغییر نوع واگذاری انشعاب از حالت ساخت و ساز به کاربری‌های دیگر امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: لازم است ارزیاب‌ها این موضوع را به متقاضیان توضیح داده و تاکید کنند که ملاک تبدیل وضعیت کاربری املاک از حالت ساخت و ساز، اطمینان از وارد نشدن آب باران به شبکه فاضلاب است.

/ مهر

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: