bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
خرید سیمان از بورس کالا امکان جدیدی است که در ماه‌های اخیر جذابیت قابل‌توجهی برای فعالان صنعت ساخت وساز ایجاد کرده است. خرید سیمان با قیمت رقابتی و به‌صورت آنلاین از بورس تنها بخشی از جذابیت‌های تهیه این محصول کاربردی برای فعالان ساخت‌و‌ساز است.

به گزارش بازارنیوز، خرید سیمان از بورس کالا امکان جدیدی است که در ماه‌های اخیر جذابیت قابل‌توجهی برای فعالان صنعت ساخت وساز ایجاد کرده است. خرید سیمان با قیمت رقابتی و به‌صورت آنلاین از بورس تنها بخشی از جذابیت‌های تهیه این محصول کاربردی برای فعالان ساخت‌و‌ساز است. در ادامه این مطلب شما را با الزامات و روش خرید سیمان از بورس کالا و دریافت کد بورسی آشنا می‌کنیم.

چگونه سیمان با قیمت مناسب خریداری کنیم؟

اگر مایل به خرید سیمان به صورت آنلاین، بدون دردسر و با قیمت رقابتی و منصفانه هستید، می‌توانید از طریق بورس محصول مورد نظر را خریداری کنید. برای خرید آنلاین سیمان در بورس، باید از طریق سامانه معاملاتی کارگزاری فارابی یا همان فارابیکسو اقدام کنید. برای این‌کار شما باید کد معاملاتی سهامداری یا همان کد بورسی داشته باشید.

توجه داشته باشید کد بورسی با «کد معاملاتی بورس کالا» تفاوت دارد. اگر تاکنون اقدام به دریافت کد بورسی نکرده‌اید، می‌توانید با انجام فرایند دریافت کد بورسی و احراز هویت خود را به صورت آنلاین و کاملا رایگان انجام داده و نام‌کاربری و رمز عبور فارابیکسو (سامانه معاملاتی آنلاین کارگزاری فارابی) جهت خرید گواهی سپرده کالایی دریافت کنید.

برای خرید سیمان در این سامانه باید ابتدا نماد گواهی سیمان را جستجو کنید. سپس شرکت مورد نظر خود را پیدا کرده و با انتخاب حجم، قیمت خرید و شارژ حساب کاربری، سفارش‌تان را ثبت کنید. طبق مقررات حداقل حجم سفارش روزانه خرید سیمان در بورس توسط هر کدمعاملاتی، ۱۰ تن و حداکثر ۱۰۰ تن است.

کارمزد معاملاتی خرید گواهی سیمان، ۰.۲۴ درصد بوده و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز در هنگام خرید گواهی سپرده سیمان، از حساب خریدار کسر می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نماد مورد نظر، می‌توانید با مراجعه به سایت بورس کالا، اطلاعیه گشایش هر نماد را در بخش «اعلانات بازار مالی» مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که معاملات سیمان به صورت حراج تک قیمتی بوده و پس از دریافت سفارشات و کشف قیمت روز، به صورت یکجا در همان قیمت کشف شده انجام می‌شود.

تحویل سیمان از انبار بورس کالا

همانطور که بیان شد، با توجه به نوع معاملات سیمان، امکان خرید و فروش مجدد گواهی‌های خریداری شده وجود ندارد؛ بنابراین در صورتی که اقدام به خرید سیمان نمایید، باید در موعد مقرر نسبت به تحویل کالا اقدام کنید. توجه داشته باشید، در صورت عدم دریافت سیمان در موعد مقرر، باید جریمه انبارداری نیز به صورت روزانه پرداخت کنید.

برای تحویل سیمان از انبار بورس کالا و انتقال آن، باید آدرس و محل دقیق انبار خود و همچنین شرکت باربری برای حمل را از طریق سامانه سامانه تسویه معاملات بورس کالا و انرژی کارگزاری فارابی یا همان سامانه EBGO تعیین کنید. پس از ثبت اطلاعات باربری و مقصد تحویل کالا توسط مشتری، این اطلاعات به شرکت تولید‌کننده، جهت هماهنگی و تحویل کالا ارسال می‌شود.

لازم است بدانید که لینک سامانه EBGO، نام کاربری و رمز ورود به آن به همراه آموزش کامل نحوه تحویل سیمان - یک روز پس از خرید - توسط کارگزاری فارابی برای خریدار پیامک می‌شود.

مشاوره رایگان برای خرید سیمان از بورس کالا

کارگزاری فارابی به عنوان کارگزاری پیشرو و برتر بازار سرمایه، خدمات متنوعی از قبیل مشاوره رایگان سرمایه‌گذاری، سبدگردانی در بورس به صورت اختصاصی، صندوق‌های متنوع سرمایه‌گذاری و… به سرمایه‌گذاران و فعالین این بازار ارائه می‌دهد. در صورتی که قصد خرید سیمان در بورس را دارید می‌توانید از کارشناسان خبره این کارگزاری کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه خرید سیمان از بورس کالا و تحویل آن، پیشنهاد می‌کنیم با مرکز تماس ۲۴ ساعته کارگزاری فارابی به شماره ۱۵۶۱ تماس بگیرید.





/برنا

برچسب ها: سیمان ، بورس کالا ، بورس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: