bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: همبستگی کشور‌های صادرکننده نفت و گاز می‌تواند در تضمین این بازار‌ها و ارتقای کمّی و کیفی بازار گاز مؤثر باشد.

به گزارش بازارنیوز، سید نظام‌الدین موسوی به سفر رئیس‌جمهوری و هیئت همراه به قطر و حضور در نشست سران مجمع کشور‌های صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) اشاره کرد و گفت: یکی از شعار‌های بسیار خوب دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهوری تقویت ارتباط و همکاری با همسایگان است.

وی افزود: دیپلماسی فعال و سفر رئیس‌جمهوری به قطر بدون شک حائز اهمیت است، قطر از جمله کشور‌هایی است که هم همسایه جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و هم تعاملات خوبی با ایران دارد و به لحاظ سیاسی تا حدودی نسبت به برخی دیگر از کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس تعامل بهتری با ایران در پیش گرفته است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به نشست مجمع سران کشور‌های صادرکننده گاز اشاره کرد و افزود: انرژی هنوز نقش تأثیرگذاری در تعاملات جهانی دارد و همبستگی کشور‌های صادرکننده نفت و گاز می‌تواند در تضمین این بازار و ارتقای کمّی و کیفی بازار گاز مؤثر باشد، هرچه این کشور‌ها با هم همبستگی بیشتر و همفکری بیشتری داشته باشند در بازار با توان بهتری وارد عمل می‌شوند و این انرژی مهم و ارزنده را در سطح دنیا برای فروش و تداوم و تأمین با قیمت مناسب عرضه خواهند کرد.

نصرالله پژمان‌فر، نماینده مشهد و کلات در مجلس نیز در این باره گفت: رئیس‌جمهوری و دولت سیزدهم نشان داده‌اند در عرصه سیاست خارجی توجه ویژه‌ای به کشور‌های همسایه دارند.

وی اظهار کرد: این در حالی است که دولت گذشته همه نگاه و تمرکزش به ارتباط با غرب بود، اما این نگاه در دولت سیزدهم وجود ندارد و دولت کنونی همکاری با کشور‌های همسایه و منطقه را به‌صورت جدی پیگیری می‌کند



/شانا

برچسب ها: مجلس ، نفت ، قطر
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: