bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: برای پاسخ به نیاز مسکن مردم این استان باید سالانه حدود ۱۴ هزار واحد مسکونی ساخته شود، اما هدف ابلاغی وزارت راه و شهرسازی کمتر از این میزان است.

به گزارش بازارنیوز، به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی، قاسم قاسمی با اشاره به نیاز ۱۴ هزار مسکن در استان به‌طور سالیانه، اظهار داشت: این میزان نیاز به مسکن بر اساس نرخ تخریب، نرخ ازدواج و واحد‌های مسکونی غیر مقاوم در پنج سال آتی محاسبه‌شده است.

وی افزود: اکنون تفاوت میان شمار واحد‌های مسکونی موجود در استان و شمار خانوار‌ها ۱۷ هزار و ۸۲۸ واحد است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: بر اساس برنامه ابلاغ‌شده از طرف وزارت راه و شهرسازی باید سالانه ۱۱ هزار و ۶۹۳ واحد مسکونی در این ساخته شود که کمتر از نیاز سالانه برآورد شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: اکنون ۳۰۶ هکتار زمین دولتی در شهر‌های استان برای اجرای طرح مسکن دولتی تأمین‌شده است که این میزان زمین برای ساخت ۴۵ هزار و ۹۰۰ واحد است.

وی با اشاره به اجرای مسکن مهر در استان گفت: در قالب این طرح اجرای ۲۶ هزار و ۴۵۱ واحد مسکونی در استان پیگیری شد که اکنون ۲۴ هزار و ۲۲۶ واحد به بهره‌برداری رسیده و یک هزار و ۵۹۵ واحد در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۸۱ واحد مسکن مهر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و قرار است بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر هم در قالب اجرای نهضت ملی مسکن پیگیری شود.



/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: