bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند، براساس ارزش اولیه سهام عدالت خود، سود دریافت خواهند کرد؛ چون ارزش اولیه سهام عدالت برای برخی یک میلیون تومان، برای برخی ۵۳۲هزار تومان، برای برخی ۴۹۲هزار تومان و برای برخی دیگر ۴۵۲هزار تومان است و سود دریافتی هرکدام از این افراد متفاوت خواهد بود.

براساس آخرین محاسبات، سود سهام عدالت منتهی به ۲۹اسفند سال ۹۹ مشمولان سهام عدالت حدود ۵۵۰هزار تومان اعلام شده است و پرداخت این مبلغ، منوط به مبالغی خواهد بود که شرکت‌های سرمایه به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز می‌کنند.

به گزارش ایسنا، این سود هم شامل افرادی می‌شود که روش مستقیم را برای مدیریت سها م خود انتخاب کرده اند، هم افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود برگزیده‌اند و هم افرادی که بعد از آزادسازی سهام عدالت، سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی را خریداری کرده اند، اما نکته شایان توجه این است که همه این افراد، سود ۵۵۰هزار تومانی را دریافت نخواهند کرد.

در این راستا، افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند، براساس ارزش اولیه سهام عدالت خود، سود دریافت خواهند کرد؛ چون ارزش اولیه سهام عدالت برای برخی یک میلیون تومان، برای برخی ۵۳۲هزار تومان، برای برخی ۴۹۲هزار تومان و برای برخی دیگر ۴۵۲هزار تومان است و سود دریافتی هرکدام از این افراد متفاوت خواهد بود. در آن سوی ماجرا، طبق توضیحات محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، پیرو مصوبه شورای عالی بورس، افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، اگر تا ابتدای اسفند اقدام به فروش سهام سرمایه گذاری نکنند، سود مصوب سال ۹۹ نیز به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

نماد شرکت‌های سرمایه گذاری استانی، اول اسفند بسته شد تا امکان محاسبه سود سهام داران مشخص و سود توسط شرکت‌های سرمایه پذیر به حساب مشمولان واریز شود، بنابراین افرادی که در تاریخ یکم اسفند سهام دار بوده اند، سود سهام عدالت به میزان سهامی که دارند، به آن‌ها تعلق خواهد گرفت. در این میان افرادی بوده اند که کل سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی را واگذار کرده اند یا افرادی که سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی را خریداری کرده اند، بنابراین هرفرد به میزان سهمی که دارد، سود دریافت می‌کند و سود ۵۵۰هزار تومانی لزوما به همه تعلق نمی‌گیرد.

/شهرآرا نیوز

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: