bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
استاندار خوزستان با تاکید بر متمرکز شدن اقدامات و مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها گفت: شرکت‌هایی که در خوزستان فعالیت می‌کنند مسئولیت‌های اجتماعی در قبال توسعه استان دارند و باید کمک کنند بخشی از پروژه‌های استان تقویت و اجرایی شود.

صادق خلیلیان در نشست شورای برنامه‌ریزی خوزستان که امروز، ۴اسفندماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شرکت‌هایی که در خوزستان فعالیت می‌کنند مسئولیت‌های اجتماعی در قبال توسعه استان دارند و باید کمک کنند بخشی از پروژه‌های استان تقویت و اجرایی شود.

وی افزود: ما به دنبال این مساله هستیم تا این اقدامات به صورت متمرکز اجرایی شود. یعنی بدانیم مبالغی که از سوی این شرکت‌ها پرداخت می‌شود به چه دستگاه‌هایی است و سهم چه پروژه‌هایی می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: تاکنون چنین روالی وجود نداشته و مشخص نبوده است که این اقدامات برای چه پروژه‌هایی و در چه بخش‌هایی هزینه می‌شود. با متمرکز شدن اقدامات و مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها، مسیر شفاف و رو به جلویی را برای توسعه استان از محل مسئولیت‌های اجتماعی ایجاد خواهیم کرد.

خلیلیان با اشاره مشکلات ۲۴۷ شرکت در استان عنوان کرد: در یک نوبت ۷۰۰ میلیارد تومان و امروز نیز ۶۷۰ میلیارد تومان اعتبار به این شرکت‌ها اختصاص داده شد تا بتوانند فعال شوند و به اشتغالزایی استان کمک کنند.

وی در خصوص صنایع راکد استان افزود: ما در تلاش هستیم تا صنایع راکد استان، از رکود خارج و نقدینگی مورد نیاز آن‌ها تامین شود. بخشی از صنایع در خوزستان با ظرفیت ۱۰۰درصدی فعال هستند اما بخشی با ظرفیت ۵۰درصدی کار می‌کنند و برخی نیز تعطیل شده‌اند.

استاندار خوزستان گفت: مشکل برخی از این واحدها نداشتن مواد اولیه است و اگر مواد اولیه این واحدها تامین شود، فعالیت شرکت‌ها افزایش می‌یابد و می‌توانند به ایجاد اشتغال جدید کمک کنند.

/ایسنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: