bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری گفت: پیش فروش بلیت سفر‌های نوروزی ناوگان مسافری جاده‌ای از ۱۰ اسفند آغاز و در گام اول ۵۰ درصد ظرفیت ناوگان از طریق اینترنتی عرضه می‌شود و در صورت افزایش تقاضا این رقم تا ۸۰ درصد ظرفیت ناوگان افزایش می‌یابد.

داریوش باقرجوان درباره آماده‌سازی ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه برای سفر‌های نوروزی اظهار داشت: در ایام شیوع کرونا شعار ما در سازمان راهداری با سال‌هایی که کرونا وجود نداشت، متفاوت است و تاکید ما بر «سفر نرفتن مردم در ایام کرونا» است و بنابراین اولویت‌های ما پاسخ‌دهی به نیاز‌های ضروری سفر مردم است.

وی ادامه داد: در حال حاضر افرادی که کارت واکسن دارند و علائم بصری بیماری ندارند، امکان تهیه بلیت و انجام سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای را دارند.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: البته اگر در این مدت تا آغاز سفر‌های نوروزی شیوه‌نامه جدید دیگری از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شود، بر شیوه‌نامه‌های قبلی ارجحیت دارد.

* ۶۸۴۰۰ دستگاه انواع ناوگان مسافری جاده‌ای آماده خدمت‌رسانی به مسافران

باقرجوان گفت: در موضوع آماده‌سازی ناوگان فعالیت‌ها در حال انجام است، نظارت بر عملکرد ناوگان از سوی مدیران فنی و همچنین نمایندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود، همچنین نظارت‌ها پیش از سفر، حین سفر و بعد از سفر در موضوع تکریم مسافر، ناوگان، تامین سوخت و سفر‌های جمعی نظیر مراکز دانشگاهی و نظامی و سربازان وجود دارد.

وی اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده ظرفیت‌های ناوگان به صورت اصولی و با رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اختیار افراد لازم‌السفر و آن‌هایی که سفرشان ضرورت دارد، قرار دهیم.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۱۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۴ هزار دستگاه مینی بوس و ۳۰ هزار دستگاه سواری کرایه در ناوگان عمومی مسافری کشور فعال است که در ایام نوروز آماده خدمات‌دهی به مردم هستند.

باقرجوان گفت: شعار اصلی ما ایمنی رانندگی و تردد از نظر قوانین راهنمایی و رانندگی است و در کنار آن رعایت شیوه‌نامه‌های رانندگی در این حوزه ضرورت دارد.

* پیش‌فروش اینترنتی بلیت‌های نوروزی اتوبوس از ۱۰ اسفند

وی درباره پیش فروش بلیت سفر‌های نوروزی اظهار داشت: پیش فروش بلیت سفر‌های نوروزی از ۱۰ اسفند ماه آغاز می‌شود و در گام اول ۵۰ درصد ظرفیت ناوگان از طریق اینترنتی عرضه می‌شود و در صورت افزایش تقاضا این رقم تا ۸۰ درصد ظرفیت ناوگان هم برای عرضه اینترنتی افزایش می‌یابد.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: طبق مصوبه و ابلاغیه‌ای که داریم امکان مسافرگیری تا ۸۰ درصد ظرفیت ناوگان وجود دارد تا بدین ترتیب رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز انجام شود و این طبق شیوه‌نامه‌های مقابله با کرونا است.

یاقرجوان اضافه کرد: هر ساله طرح سفر‌های نوروزی از ۲۵ اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین سال بعد ادامه دارد، امسال هم این طرح نوروزی در راستای آماده‌سازی ناوگان برای خدمات به مردم وجود دارد، اما ما توصیه‌ای به مردم برای رفتن به سفر نداریم و تأکید داریم مردم کمتر سفر کنند تا این بیماری ریشه‌کن شود، اما به هر حال نیاز‌هایی هم وجود دارد مثلا پادگانی در ایام نوروز برای اعزام سربازان خود به مرخصی، نیازمند ناوگان است که قطعا ما همکاری مناسبی با آن‌ها خواهیم داشت.

/فارس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: