bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
در حالی طی سال‌های اخیر به طور معمول در بهمن ماه، پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی آغاز می‌شد که با گذشت ۷ روز از اسفند۱۴۰۰ هنوز راه‌آهن برنامه فروش را اعلام نکرده است.

طی سال‌های گذشته پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری با تاکید بر عدم افزایش قیمت‌ها بهمن‌ماه و در پاره‌ای مواقع روزهای ابتدایی اسفندماه انجام می‌شد.

سال گذشته و در دوره حضور سعید رسولی در راس شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی از ۵ اسفند ماه آغاز شد. رسولی در این‌باره گفته بود: ایام پیک سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه می‌یابد.

رسولی پیش‌تر گفته بود:  فروش بلیت‌ها از طریق مراکز مجاز و اینترنتی انجام می‌شود.

 

 

از ماه گذشته با صدور ابلاغی ستاد سفرهای نوروزی تشکیل شد، جلسات متعددی برگزار و همه مسائل مربوط به انجام سفرهای ضروری در ایام نوروز بررسی شده است.اما تاکنون زمان پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی اعلام نشده است.

سال گذشته روزانه ۲۳۰ قطار برای کل دوره ۲۱ روزه تردد ۴۸۲۷ قطار پیش بینی شده بود.بر اساس این گزارش  این تعداد قطار در مقایسه با قطارهای نوروزی سال قبل از آن، ۲۱۳ قطار کاهش یافته بود.

 

 

همچنین امسال وضعیت سیستم حمل‌ونقل ریلی مسافری در مساله لوکوموتیو چندان مناسب نیست و به گفته شرکت‌های فعال این بخش با وجود افزایش ظرفیت ناوگان، اما به دلیل کمبود لوکوموتیو استفاده چندانی از آنها نمی‌شود.

احتمالا یکی از دلایل تاخیر در آغاز پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی ۱۴۰۱ مربوط به همین مساله باشد. فارغ از این موضوع مهم باید دید برای ایام نوروز، پیش‌فروش قطارهای نوروزی بدون افزایش قیمت انجام می‌شود یا خیر؟

/تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: