bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
روسیه با وجود تحریم‌های فلج کننده آمریکا و اتحادیه اروپا روزانه ۴.۶ میلیون بشکه نفت به مقاصد صادراتی خود ارسال می‌کند.

روسیه در اوج تحریم ۴.۶ میلیون بشکه نفت صادر می‌کند

گروه نفت و انرژی بازارنیوز؛ به نقل از رویترز قیمت نفت پس از افزایش شدید در معاملات روز گذشته، امروز به دلیل نگرانی از اختلالات احتمالی عرضه جهانی ناشی از تحریم‌ها اتحادیه اروپا و آمریکا علیه روسیه (صادرکننده عمده نفت خام) کاهش یافت.

قرارداد آتی نفت خام برنت در آوریل ۱.۱۵ دلار یا ۱.۲ درصد کاهش یافت و پس از صعود به ۱۰۱ دلار و ۹۹ سنت به ۹۷ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۱.۲۲ دلار یا ۱.۳ درصد کاهش به ۹۱ دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه رسید، این در حالی است که بالاترین قیمت این هفته خود ۹۵ دلار و ۶۴ سنت بود.

در هفته گذشته برنت حدود ۴.۷ درصد افزایش یافت، در حالی که وست تگزاس اینترمدیت در مسیر رشد حدود ۰.۶ درصدی قرار داشت.

روز پنجشنبه، تهاجم روسیه به اوکراین قیمت‌های نفت را برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه افزایش داد و برنت به ۱۰۵ دلار رسید.

این حمله بزرگترین حمله به یک کشور اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم بود که ده‌ها هزار نفر را مجبور به ترک خانه‌های خود کرد. روز جمعه، موشک‌های روسی کیف را مورد اصابت قرار دادند، خانواده‌ها در پناهگاه‌ها خود رفتند و مقامات اوکراینی به ساکنان گفتند برای دفاع از پایتخت اوکراین کوکتل‌مولوتف آماده کنند.

روز پنج‌شنبه، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌های علیه روسیه وضع کرد که مانعی برای این کشور برای انجام تجارت با ارز‌های اصلی خود و همچنین تحریم‌ها علیه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی است.

بریتانیا، ژاپن، کانادا، استرالیا و اتحادیه اروپا نیز از تحریم‌هایی جدیدی علیه روسیه یاد کردند به طوری که آلمان صدور گواهینامه ۱۱ میلیارد دلاری خط لوله گاز روسیه ملقب به نورد استریم ۲ را متوقف کرد.

یک مقام آمریکایی گفت، با وجود همه این تحریم‌ها؛ جریان نفت و گاز خود به طور خاص هدف تحریم‌ها قرار نگرفته است، این کشور دومین تولید کننده بزرگ نفت خام جهان و تأمین کننده بزرگ گاز طبیعی به اروپا است.

وود مکنزی در یادداشتی نوشت: ۲.۳ میلیون بشکه در روز از ۴.۶ میلیون بشکه صادرات نفت خام روسیه به غرب ارسال می‌شود و شاهد کاهش سرعت در خرید نفت خام روسیه هستیم.

با وجود افزایش قیمت نفت در بازار‌های جهانی داده‌های صنعت نشان می‌دهد که چین میزان خرید و ذخیره سازی خود را افزایش داده است.





/رویترز

برچسب ها: روسیه ، نفت ، نفت و انرژی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: