bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
درحالی که رئیس‌جمهور اوکراین در حال رایزنی برای تحریم سوئیفت روسیه است، برخی اعضای اتحادیه اروپا از این دیدگاه حمایت نکردند و گفتند این اقدام به بانک‌های روسی آسیب نمی‌زند و شرایط را برای بانک‌های اروپایی در بازگرداندن پول‌هایشان سخت‌تر می‌کند.

به گزارش باازرنیوز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت: ماریو درگی، نخست وزیر ایتالیا در گفت‌و‌گوی تلفنی با وی از قطع دسترسی روسیه به سیستم پرداخت بین المللی، سوئیفت حمایت کرده است.

زلنسکی در توئیتر خود نوشت: «این سرآغاز صفحه جدیدی در تاریخ کشور‌های ماست.»

یک رئیس بانک مرکزی در منطقه یورو به رویترز گفته است، تصمیم برای قطع دسترسی روسیه به سوئیفت طی چند روز آینده اتخاذ خواهد شد.

قطع دسترسی روسیه به سوئیفت، یکی از پربحث‌ترین تحریم‌هایی که اروپایی در مورد آن صحبت می‌کنند.

روز گذشته نیز وزیر دفاع انگلیس گفت لندن قطع دسترسی روسیه به سیستم بانکی سوئیفت را خواستار است و برای متقاعد کردن دیگران رایزنی خواهد کرد.

به نوشته اویل پرایس، ایتالیا، مجارستان، اتریش و فرانسه با این تصمیم مخالف هستند.

صدراعظم آلمان مخالفت خود را با این تصمیم ابراز کرده و گفته می‌شود، زلنسکی، عصبانیت خود را با توئیتی از این اظهارات نشان داده است.

پولتیو در این رابطه نوشت، اولاف شولتز در بعدازظهر پنج شنبه با وارد کردن تحریم سوئیفت روسیه در فهرست تحریمی اتحادیه اروپا مخالفت و تاکید کرده است که این گزینه باید برای بعد باقی بماند.

اکنون به نظر می‌رسد، رئیس جمهور اوکراین در تلاش برای کسب رضایت سایر کشور‌های اروپایی است تا این تحریم نیز علیه روسیه اعمال شود.

از طرفی گفته می‌شود، برخی اعضای اتحادیه اروپا از این دیدگاه حمایت نکردند و گفتند این اقدام به بانک‌های روسی آسیب نمی‌زند و حتی (شرایط) را برای بانک‌های اروپایی برای بازگرداندن پول‌هایشان سخت‌تر می‌کند.

آن‌ها حتی اعلام کردند که روسیه یک سیستم پرداخت جایگزین ایجاد کرده و توسعه داده است.


/رویترز

برچسب ها: روسیه ، سوئیفت ، اوکراین
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: