bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
طی روزهای آینده تا پایان سال خودروسازان برنامه‌های فروش فوری و پیش‌فروش خود را به صورت منظم اجرایی خواهند کرد و سعی دارند در مدت زمان باقی مانده از سال عرضه خوبی به بازار داشته باشند.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از زمان آخرین تعدیل قیمت خودرو برای دو خودروساز بزرگ کشور تاکنون، قیمت اکثر خودروهای تولیدی بین ۲ تا ۱۴ میلیون تومان کاهش یافته است.

سهیل معمارباشی درخصوص برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور تنظیم بازار خودرو و کاهش قیمت‌ها افزود: وزارت صمت با دو خودروساز بزرگ کشور توافق کرد و آنها نیز تعهد دادند از زمان آخرین تعدیل قیمت‌ها (که ۱۸ آذر ماه امسال اتفاق افتاد) تا پایان سال بتوانیم قیمت‌ها را کاهش دهیم.

وی بیان‌ کرد: بررسی‌های این وزارتخانه و پایش مستمر قیمت‌ها حاکی است در اکثر خودروها از حدود ۲ تا سه میلیون تومان تا حتی ۱۴ میلیون تومان (در خودروی پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک) تاکنون تعدیل قیمت اتفاق افتاده است.

معمارباشی ادامه‌ داد: برخی نوسانات در بازار از جمله اتفاقاتی همچون کمبود و کاهش «چیپست» و عدم تامین آنها منجر به عرضه کمتر خودروها شده است، همچنین نوسان در سایر بازارها و عدم اطمینان مردم از وضعیت سیاسی و به نتیجه رسیدن یا نرسیدن برجام انتظاراتی را شکل داده که در بازار خودرو تاثیرگذار شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: طی روزهای آینده تا پایان سال خودروسازان برنامه‌های فروش فوری و پیش‌فروش خود را به صورت منظم اجرایی خواهند کرد و سعی دارند در مدت زمان باقی مانده از سال عرضه خوبی به بازار داشته باشند.

/ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: