bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با اجرای طرح الزام درج قیمت تولید کننده روی کالا، چهار هزار و ۵۰۰ کالا تا ۶۵ درصد کاهش قیمت داشتند.

به گزارش بازار نیوز به نقل از وزارت صمت، عباس تابش رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: برای ملموس شدن نتایج مثبت اجرای طرح الزام کارخانه و واحدهای تولیدی به درج قیمت تولید کننده به جای قیمت مصرف کننده روی کالا برای عموم مردم، لیست کالاهایی که قیمت آنها کاهش یافته در اختیار خبرنگاران قرار خواهد گرفت.

وی اظهارداشت: در نهایت تا یکی دو ماه آینده همه سیستم توزیع کشور بر مبنای قیمت تولیدکننده خواهد بود و حتی در کالاهایی که امکان درج قیمت‌ روی آنها وجود ندارد نیز براساس فهرست بهایی که به واحدهای عرضه، ارائه می‌شود که این فهرست بها براساس قیمت تولیدکنندگان خواهد بود.

تابش ادامه داد: در این راستا عرضه کننده نهایی براساس ماده ۱۶ قانون صنفی مکلف است قیمت مصرف کننده را روی شلف درج کند.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان تاکید کرد: به گفته تابش چیدمان خاص برای جداسازی کالاهای برخوردار از قیمت تولیدکننده ار کالاهای قدیمی (درج شدن قیمت مصرف کننده) مشتریان را بخوبی برای خرید کالاها و تشخیص قیمت‌ها هدایت می‌کند.

وی افزود: در اجرا ماده ۱۵ قانون نظام صنفی باید قیمت دقیق در معرض دید مصرف کننده باشد و مردم نیز باید به طرف فروشگاه‌های رعایت کننده حقوق مصرف کننده هدایت شوند که این الگویی است تا تمامی فروشگاه‌ها خود را ملزم به رعایت قیمت مصرف کننده بدانند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: