bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که تاکنون پایلوت‌های مختلفی برای آزمون عملکردی کنتور‌های هوشمند در کشور اجرا شده که از جمله می‌توان به نصب ۵ هزار کنتور برای مشترکان جزء (خانگی و تجاری) در منطقه بازار تهران اشاره کرد.

به گزارش بازارنیوز، سیدجلال نورموسوی تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران پس از رفع ایراد‌هایی که از واحد‌های پژوهش و فناوری و فناوری اطلاعات (آی‌تی) اعلام شد، به‌دنبال پیمانکار خواهد بود تا نصب کنتور‌های هوشمند در بخش مشترکان جزء و عمده با اولویت پرمصرف‌ها را از اوایل سال ۱۴۰۱، عملیاتی کند. هزینه نصب کنتور برای افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ه) و بهزیستی رایگان است و برای افراد دیگری که از طریق نهاد‌های حمایتی دیگر معرفی شوند، امکان پرداخت به‌صورت اقساط وجود دارد.

وی با بیان اینکه مسئولیت توزیع کنتور‌های هوشمند گاز فقط حدود سه هفته است به مدیریت امور گازرسانی محول شده، افزود: تاکنون اجرای طرح هوشمندسازی کنتور‌های گاز به‌صورت گسترده انجام نشده و فقط در حد پژوهش در مدیریت‌های پژوهش و آی‌تی شرکت ملی گاز ایران پیش رفته است.

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه این مدیریت بهره‌بردار این طرح است، گفت: تاکنون کار‌های بسیار خوبی در زمینه هوشمندسازی و پایش مصارف عمده مانند نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، صنایع فولاد و... انجام شده که این موضوع مطابق با تأکید صریح قانون در بند «د» تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، مبنی بر اولویت‌دهی بر هوشمندسازی مصارف عمده است.

نورموسوی تأکید کرد: پرداخت هزینه کنتور‌های غیرهوشمند نیز با توجه به مصوبه شرکت ملی گاز، اشتراک‌پذیری کنتور‌های با ظرفیت ۶ و ۱۰ مترمکعبی فقط برای افراد نیازمند با تشخیص شرکت‌های گاز استانی قابل اجراست، اما برای انبوه‌سازی و مجتمع‌سازی که امکان پرداخت تقسیطی را ندارند، مجاز نیست.





/برنا

برچسب ها: گاز ، کنتور گاز ، بازار
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: