bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ۹۵ درصد واکسن‌های دامی در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: دو نوع واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برای اولین بار در کشور تولید شده است.

امین اسدی مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: در کشور ۷ کارخانه یا شرکت واکسن سازی وجود دارد که دو واحد از آن‌ها دولتی و پنج شرکت هم متعلق به بخش خصوصی است.

وی افزود: در سال‌های اخیر علی رغم تحریم‌های ظالمانه موفقیت‌های زیادی در حوزه واکسن سازی به وقوع پیوسته به طوری که در حال حاضر کل واکسن‌هایی که در حوزه دام (شامل گاو و گوسفند و بز)، طیور و آبزیان در کشور مصرف می‌شود ۸۷نوع واکسن است که ۴۲ آن‌ها تولید داخلی و ۴۵ نوع وارداتی است.

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: در حال حاضر ۹۵ درصد نیاز کشور در حوزه واکسن‌های دامی و ۸۰% نیاز کشور در حوزه واکسن‌های آبزیان و حدود ۳۵ درصد نیاز کشور در حوزه واکسن‌های طیور در داخل کشور تولید می‌شود.

اسدی افزود: یکی از موفقیت‌های قابل توجه در سال جاری در حوزه واکسن سازی تولید دو نوع واکسن استراتژیک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی واکسن کشته و دیگری واکسن نوترکیب برای اولین بار توسط شرکت‌های واکسن ساز بخش خصوصی داخلی در کشور بوده که تا کنون حدود ۳۰ میلیون دوز از این واکسن‌ها تولید و وارد چرخه مصرف شده است.

/دانشجو

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: