bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
قیمت گاز طبیعی اروپا در پی اعلام دور دیگری از تحریم‌ها علیه روسیه در تعطیلات آخر هفته که نگرانی‌ها نسبت به کمبود انرژی را تشدید کرد، افزایش یافت.

به گزارش بازارنیوز، بهای معاملات گاز در هلند روز دوشنبه حداکثر ۳۶ درصد افزایش یافت.

پس از این که بسته نخست تحریم‌ها تاثیر در متقاعد کردن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای خارج کردن نیروهایش از اوکراین نداشت، دولت‌های غربی با وضع تحریم‌های جدیدی برای منزوی کردن اقتصاد و سیستم مالی روسیه موافقت کردند. روسیه بزرگترین صادرکننده گاز به اروپاست و حدود یک سوم از صادراتش معمولا از خطوط لوله اوکراین می‌گذرد.

بهای معاملات گاز طبیعی آمریکا تحت تاثیر چشم انداز تقاضای خارجی بالاتر پس از وضع تحریم‌های شدیدتر کشور‌های غربی علیه روسیه، افزایش پیدا کرد. هر گونه اختلال در صادرات روسیه، تقاضای اروپا برای گاز طبیعی مایع آمریکا را افزایش می‌دهد.

بهای معاملات گاز برای تحویل در آوریل در آغاز معاملات آسیایی روز دوشنبه، حداکثر ۴.۴ درصد افزایش یافت و آخرین بار در بازار نیویورک با ۲.۹ درصد افزایش، ۴.۶۱۵ دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی انگلیس معامله شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد این کشور ممکن است استفاده از زغال سنگ را افزایش دهد، زیرا پس از حمله روسیه به اوکراین در حال بازنگری برنامه‌های انرژی خود است. آلمان می‌تواند ماه‌های آینده را بدون گاز روسیه سپری کند، اما باید استراتژی خرید خود را برای زمستان آینده به میزان قابل توجهی توسعه دهد.







/ایسنا

برچسب ها: روسیه ، گاز ، انرژی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: