bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
 

ﺩﺭﺁﻣﺪ ﮐﻼﻥ ﺍﺯ ﮐﺸﺎﻭﺭﺯﯼ+ ﺩﺭﺧﺖ ﭘﺎﻟﻮﻧﯿﺎ ﺩﺭﺧﺘﯽ ﭘﺮﺳﻮﺩ

برای کسب درآمد از کشاورزی راه های زیادی وجود دارد اما کم دردسر ترین و آسان ترین روش، سرمایه گذاری بلند مدت روی کاشت درخت و فروش چوب حاصل از درخت است. در استان های شمالی کشور اکثر کشاورزان اقدام به کاشت و پرورش درخت صنوبر می‌‍کنند. اما در سال های اخیر روش پر سود تری برای کسب درآمد از کشاورزی کشف شده که آن درخت پالونیا است. درخت پالونیا درختی پر سود است که در صنعت های مختلف کاربرد فراوانی دارد و چوب این درخت خواهان زیادی دربازار های داخلی و خارجی دارد. در ادامه به معرفی این درخت پر سود و روش های کاشت آن خواهیم پرداخت.

درخت پالونیا چیست؟

پالونیا یک نوع گیاه با رشد سریع است که از خانواده Paulowniaceae و منشا آن جنوب شرقی قاره آسیا است. درخت پالونیا در ژاپن و مرکز چین به صورت گسترده ای کشت می شود.همچنین این درخت در سالیان اخیر در آمریکا مورد توجه قرار گرفته وبه‌طور گسترده در آمریکا کاشته می‌شود. پالونیا  دارای ۶ تا ۱۷ گونه می باشد، گونه‌های مختلف آن بومی شمال آمریکا، چین، لائوس و ویتنام، و مناطق دیگر شرق آسیا، به ویژه ژاپن و کره هستند. برگ های پالونیا قلبی شکل و شکوفه های خوشبو و  زیبا و خوشه ای دارد که معمولاً در ارقام مختلف به رنگ سفید، صورتی مایل به بنفش هستند، پالونیا برای اولین بار به نام Anna Pavlovna دختر پاول یکم تزار روسیه نام گذاری شده است،  این درخت در شرایط اقلیمی و خاکی گوناگون سازگاری نشان داده و در دشت‌های پست تا ارتفاعات ۲۰۰۰ متری کشور چین گسترده شده‌است. درخت پالونیا گونه های متفاوتی دارد که هرکدام مقاومت های مختلفی دربرابر دما دارند، برای مثال گونه tomentosa در دمای -27 سانتیگراد مقاوم است یا برای مثال گونه elongata در برابر  دمای 16- درجه سانتیگراد مقاوم است.

ﺩﺭﺁﻣﺪ ﮐﻼﻥ ﺍﺯ ﮐﺸﺎﻭﺭﺯﯼ+ ﺩﺭﺧﺖ ﭘﺎﻟﻮﻧﯿﺎ ﺩﺭﺧﺘﯽ ﭘﺮﺳﻮﺩ

روش کشت درخت پالونیا 

درخت پالونیا باید در نورد کامل خورشید باشد اما میتواند در سایه کم نیز رشد کند. درخت پالونیا خود را با هرنوع آب و هوا و خاکی هماهنگ میکنید، بنابراین شما میتوانید این درخت را در هرمنطقه ای مانند: روستایی، شهری، گلخانه ای، صنعتی و… بدون هیچ مشکلی کشت کنید. بهترین خاک برای کشت پالونیا خاک نرم است و زمانی که خاک سفت باشد، ریشه این گیاه نمیتواند رشد کند، بهتر است هنگام کشت خاک مورد نظر به خوبی شخم زده شود. دمای مناسب برای نگهداری درخت پالونیا دمای خاصی نیست و این درخت میتواند در هر دمایی به راحتی رشد کند. برای کود دهی هم در اوایل بهار و تابستان میتوان کود دهی کرد. کاشت این درخت نباید در نزدیکی دیوار انجام شود. برای هرس کردن نباید بالای درخت را هرس کرد، این درخت در 4 سال حدود 15 متر رشد میکند.

سود درخت پالونیا نسبت به صنوبر 

سریع الرشدترین درختان ایران خانواده صنوبرها، تبریزی و سپیدار هستند که در عرض ۷ سال به قطر ۲۰ سانتی متر می رسند. اکالیپتوس نیز در جاهای مرطوب و گرم مثل خوزستان، بابل و رشت بین ۵ تا ۷ سال به قطر ۲۰ سانت می رسد. اما پالونیا در طی ۵ سال ۳۰ الی ۳۵ سانتی متر قطر می گیرد. با این نتایج میتوان گفت که از نظر درآمد زایی با درخت پالونیا زودتر به درآمد خواهید رسید. چوب این درخت حدود ۳۴۰ کیلوگرم بر مترمکعب به عنوان سبک ترین چوب ها در دنیا پس از چوب بالزا شناخته شده است که بسیار سبک و به رنگ نقره ای ، خاکستری تا قهوه ای روشن ، بدون بو و عمدتا راست تار بوده است و قابلیت خشک کنی با سرعت بالا را دارد . اما از طرفی درخت پالونیا نیاز به آبیاری بیشتر و منظم تری نسبت به درخت صنوبر دارد و به طور کلی درخت صنوبر نیاز به مراقبت خاصی ندارد و خود به خود رشد میکند اما پالونیا ممکن است نیاز به فراهم کردن برخی شرایط داشته باشد. در مجموع اگر دنبال سود دهی بیشتری هستید درخت پالونیا گزینه مناسب تری برای کشت و کسب درآمد است اما اگر وقت مراقبت و نگهداری از درخت را ندارید صنوبر گزینه پیشنهادی است.

 

خرید درخت پالونیا 

برای خرید درخت پالونیا شما میتوانید از سایت فروشگاه درخت پالونیا اقدام نمایید. فروشگاه درخت پالونیا بذر و نهال درخت پالونیا را در تعداد گسترده به صورت فوری به سراسر کشور ارسال خواهد کرد. 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: