bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
سازمان امور مالیاتی جزئیات ارسال پیامک حاوی الزام مالکان خانه‌های خالی نسبت به پرداخت مالیات را اعلام کرد.

ماجرای ارسال پیامک مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی چه بود؟

گروه راه و مسکن بازارنیوز؛ طی چند روز گذشته برای تعدادی از هموطنان مان پیامکی مبنی بر الزام به پرداخت مالیات بر واحد مسکونی خالی شناسایی شده آن‌ها ارسال شده است.
ماجرای ارسال پیامک مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی چه بود؟

پس از این پیامک حاوی اخطار، بلافاصله پیامک دیگری مبنی بر اینکه شناسایی خانه‌های خالی بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و اگر نسبت به آن اعتراض دارید، باید در سامانه‌های امور مالیاتی اعتراض و عدم پذیرش رقم مالیاتی مذکور را درج کنید.
ماجرای ارسال پیامک مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی چه بود؟

مالیات واحد خالی ۵۰ متری در مرکز تهران: تا ۱۰ میلیون تومان

برخی مالکان واحد‌های مسکونی در تهران که در سامانه املاک و اسکان کشور نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام نکرده بودند، از تعیین مالیات زیر ۱۰ میلیون تومان برای واحد‌های مسکونی ۵۰ تا ۶۰ متر مربعی در مناطق متوسط شهر تهران خبر داده‌اند.

ماجرای ارسال پیامک مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی چه بود؟

مدیرکل طراحی فرآیند‌های سازمان امور مالیاتی: فقط ۶۰ نفر مالیات خانه خالی داده‌اند

در پی ارسال پیامک‌های حاوی هشدار به مالکان خانه‌های حالی جهانگیر رحیمی مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: از ۵۶۸ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، تنها بین ۵۰ تا ۶۰ مالک برای پرداخت مالیات واحد‌های مسکونی خالی اقدام کرده‌اند.

وی افزود: بر اساس پیامک‌هایی که برای صاحبان خانه‌های خالی ارسال شده، آن‌ها وقت دارند تا پایان امروز ۱۰ اسفند، نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

رحیمی تصریح کرد: اگر ملک کسی به اشتباه جزو خانه‌های خالی ثبت شده است، از طریق درگاه خدمات الکترونیک وزارت راه و شهرسازی، می‌تواند عدم پذیرش خود را اعلام کند.

سازمان امور مالیاتی: وزارت راه خانه‌های خالی را شناسایی و معرفی کرده است

پیرو ارسال پیامک پرداخت مالیات خانه‌های خالی، مؤدیان می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir و مشاهده واحد یا واحد‌های مسکونی مشمول مالیات، نسبت به پذیرش و پرداخت مالیات و یا عدم پذیرش و ثبت توضیحات و علت عدم پذیرش آن اقدام نمایند.


با توجه به اینکه مسئولیت شناسایی واحد‌های مسکونی خالی مشمول مالیات، با وزارت راه و شهرسازی بوده و مالیات‌های محاسبه شده نیز بر آن مبنا تعیین و اعلام شده است، لذا چنانچه واحد ملکی اشتباهاً به عنوان واحد مسکونی خالی شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی شده باشد، در صورت اعلام مراتب، موضوع از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیری و در صورت تأیید اشتباه توسط وزارتخانه مذکور، نسبت به اصلاح آن در سامانه‌های مالیاتی اقدام خواهد شد.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: