bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
رئیس کل بانک مرکزی اقتصاد گفت: اگر نمایندگان مجلس در تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ دقت در توازن را رعایت کنند و ناترازی بودجه‌ای نداشته باشیم، قطعا با همکاری سایر حوزه‌ها در اقتصاد کلان شاهد ثبات و آرامش خواهیم بود.

آقای علی صالح آبادی می گوید: اقدامات  ویژه‌ای برای مقررات و نظارت روی صندوق‌های قرض‌الحسنه در حال اجراست تا ضمن نظام‌مند کردن آن‌ها از بروز مشکلات احتمالی برای نظام پولی جلوگیری شود.

 رئیس بانک مرکزی گفت: سامانه برخط بازار متشکل ارزی در مرحله اول مختص تامین ارز مسافرتی است و دهم اکنون این سامانه فقط برای ارائه ارز به مسافران طراحی شده و در آینده نزدیک با برقراری ارتباط با وزارتخانه‌های دیگر برای تمام منقاضیان ارز، دسترسی و خدمات ایجاد خواهد خواهد شد. متقاضیان ارز با مراجعه به این سامانه تمام مدارک خود را بارگذاری کرده و با تعیین زمان و محل دریافت ارز، بدون نیاز به صف و اتلاف وقت ارز مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد.

درآمد‌های ارزی کشور در وضعیت خوبی قرار دارد

 او در گفت و گو با رادیو اقتصاد، بازار متشکل ارزی با رشد ۲۰۷ درصدی در امسال به رقم یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون دلاری در معاملات خود رسید. ارزش تجارت خارجی نیز با رشد ۳۸ درصدی نسبت به سال گذشته به ۹۰ میلیارد دلار رسید و در سامانه نیما نیز بیش از ۲۶ میلیارد دلار عرضه به ثبت رساندیم که در مجموع ۶۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است؛ برهمین اساس نسبت به پایداری و بهبود شاخص‌های اقتصادی در سال آینده امیدواریم.

براساس اعلام بانک مرکزی در پایان ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ و در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ارزش تجارت خارجی برابر ۹۰ میلیارد دلار رقم خورده و رشد ۳۸ درصدی را به ثبت رسانده است.

/yjc

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: