bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تصمیم به موقع مسئولان سازمان بورس و وزارت اقتصاد برای تعیین سقف قیمت‌گذاری قیمت گاز، روند سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را نسبت به قبل بهبود بخشیده است.

فرزین آقابزرگی در خصوص اینکه اگر پیگیری‌های لازم برای تعیین سقف قیمت‌گذاری گاز صنایع از سوی وزارت اقتصاد و سازمان بورس انجام نمی‌شد افزایش ناگهانی نرخ گاز اروپا چه تاثیری می‌توانست بر صنایع بورسی بگذارد، اظهار کرد: چندی پیش در بسته حمایتی دولت از بازار سرمایه یکی از مهمترین دغدغه‌های فعالان بازار در رابطه با شناور بودن فرمول محاسبه نرخ خوراک گاز شرکت‌های صنایع پتروشیمی وگاز سوخت صنایع بود که با پیگیر‌های وزارت‌اقتصاد و سازمان بورس محقق شد.

وی افزود: به نحوی که اکنون در بودجه ۱۴۰۱، سقف ۵ هزارتومان برای نرخ خوراک و ۲ هزار تومان برای گاز سوخت صنایع توسط دولت در نظرگرفته شده است.

آقابزرگی تصریح کرد: ثبات نرخ گاز، مزیت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در این صنایع را بیش از پیش مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد. همچنین ثبات در نرخ گاز صنایع باعث افزایش حضور سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنعتی خواهد شد.

این کارشناس ارشد بازارسرمایه تاکید کرد: در صورتی که نتوان جذابیت کافی برای سرمایه‌گذاری در این صنایع را به وجود آورد، کشور‌های منطقه و سایر رقبا در عرصه جهانی از ایران پیشی خواهند گرفت.

وی بیان کرد: ثابت نگه داشتن نرخ برای گاز صنایع یک مزیت به حساب می‌آید، قیمت خوراک یا سوخت برای صنایع باید ارزان باشد. اگر چه در ابتدای بحران شیوع ویروس کرونا قیمت جهانی گاز تاحدودی پایین آمد، اما اکنون به سبب افزایش تنش بین کشور اوکراین و روسیه شاهد تصاعدی شدن نرخ آن هستیم.

آقابزرگی تصریح کرد: ثبات در بازار سرمایه ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش و جذابیت آن را افزایش خواهد داد، به نحوی که شرکت‌های تولیدکننده برای تولید، توسعه و تکمیل زنجیره تولید پویایی لازم را به منظور همکاری‌های بین‌المللی به‌دست خواهند آورد.

وی ضمن امیدواری نسبت به آینده بازار سهام گفت: اکنون باتوجه به شرایط اقتصادی و سیاسی سهامداران باید از هرگونه اقدام هیجانی خودداری کنند، از سوی دیگر نیز به نظر می‌آید باتوجه به اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بورس و وزارت اقتصاد وضعیت بازارسرمایه در سال آتی به نسبت سال‌های گذشته بهبود یابد.

/گسترش‌نیوز

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: