bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفت: مسئولیت امحای 259 تُن سِرم بر عهده این سازمان نبوده است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: عبدالمجید اجتهادی مدیرعامل سازمان اموال تملیکی شب گذشته در برنامه «فرامتن» شبکه افق با بیان اینکه مسئولیت امحای سرم بر عهده این سازمان نبوده است، گفت: شرکت های واردکننده سِرم در گمرک با مشکل ترخیص کالا مواجه شدند که اگر ترخیص صورت می گرفت، مشکل کمبود سِرم در شرایط کرونایی کشور را برطرف می‌کرد.
وی اظهار داشت: محموله سِرم های بیمارستانی مربوط به سال ۹۸ و اوج همه‌گیری کرونا بود و بیمارستانها به این سرم ها نیاز داشتند. بنا به دلایل و موارد قانونی دو سال مجوز ترخیص آنها از سوی وزارت بهداشت و درمان صادر نشد و پس از صدور مجوز، دیگر امکان ترخیص کالا از گمرک وجود نداشت، چرا که نباید کمتر از یک سوم تاریخ انقضای آن برای ترخیص باقی مانده باشد.
اجتهادی ادامه داد: در نهایت این سرم‌ها برای امحا به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی واگذار شد؛ در صورتی که اگر قانون و مقررات رعایت می‌شد و دستگاه ها با یکدیگر هماهنگ بودند این کالاها رسوب نمی‌شد و در مسیر قانونی امحا قرار نمی گرفتند.
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی افزود: اگر صاحب کالا قبل از ورود آنها به ایران مجوزهای لازم را اخذ می‌کرد، در طول یک هفته باید آنها را ترخیص می‌کرد و مشکلی برای توزیع بوجود نمی آمد.
وی از تشکیل کارگروه جلوگیری از رسوب کالا با حضور سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی خبر داد و گفت: وظیفه کارگروه این است که از رسوب کالاها جلوگیری کند و به گونه ای برنامه‌ریزی شود که کالاها در گمرک رسوب نکند. وظیفه شناسایی عوامل رسوب و همچنین راهکارهایی که منجر به رفع این مسئله می شود نیز از وظایف این کارگروه است.
معاون وزیر اقتصاد خاطر در «فرامتن» نشان کرد: دستگاه‌های واردکننده در صورتی که اقدامات قانونی را به موقع انجام دهند و مجوزها در کمترین زمان ممکن صادر شود با مشکل عدم ترخیص اولیه کالا در گمرک مواجه نمی‌شویم و در این مورد اگر واردکننده سریعتر مجوزها را دریافت می‌کرد، شاهد چنین مشکلاتی نبودیم.
اجتهادی در پایان تأکید کرد:‌ کارگروه فرماندهی کاهش رسوب کالا، باید به گونه ای برنامه‌ریزی کند تا اتفاقی مانند سرم‌های امحا شده تکرار نشود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: