bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابیان اینکه «نقش فناوری فضایی و کاربرد‌های گسترده آن در زندگی روزمره، بر همگان واضح و مبرهن است» تأکید کرد که توسعه علوم و فناوری‌های فضایی نشان از توسعه، افتخار و اقتدار هر کشور دارد.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت نهمین سالگرد تأسیس پژوهشگاه فضایی ایران پیامی صادر کرد.

در متن این پیام آمده است: پژوهشگاه فضایی از ششم اسفند سال ۱۳۹۱ باهدف فعالیت در زمینه‌های مختلف پژوهشی علوم فضایی تأسیس و دستاورد‌های ارزنده‌ای را تقدیم حوزه فضایی کشور و ملت شریف ایران نموده است. انتظار می‌رود پژوهشگاه فضایی ایران در گام‌های بعدی به‌عنوان پژوهشگاهی عملیاتی و به‌عنوان قطب توسعه فناوری‌های فضایی در کشور به پشتوانه و همت متخصصان جوان و متعهد خود بتواند به فناوری‌های کاربردی‌تر و تولید محصولات موردنیاز این صنعت و مردم دست یابد.

در ادامه این پیام آمده است: امروزه نقش فناوری فضایی و کاربرد‌های گسترده آن در زندگی روزمره، بر همگان واضح و مبرهن است و توسعه علوم و فناوری‌های فضایی نشان از توسعه، افتخار و اقتدار هر کشور دارد. ازاین‌رو، آنچه که اکنون و با توجه به شرایط کشور حائز اهمیت است، لزوم همگرایی و هم‌افزایی هرچه بیشتر تمامی بازیگران و فعالان این حوزه به‌منظور اصلاح مسیر و تسریع توسعه فناوری فضایی بومی و بهره‌برداری و منتفع شدن از مواهب ارزشمند این عرصه است.

در بخش پایانی این پیام آمده است: اینجانب از این فرصت استفاده می‌کنم و ضمن تبریک این روز مبارک به‌تمامی تلاشگران پژوهشگاه فضایی ایران؛ یاد و خاطره شهدای گران‌قدر علم و فناوری این پژوهشگاه را گرامی می‌دارم و امیدوارم با لطف و عنایت الهی، در سایه توجهات حضرت، ولی عصر (عج) و باهمت مضاعف تمامی ذینفعان حوزه فضایی، شاهد توسعه و بهره‌برداری هرچه بیشتر ا ز این صنعت مهم و راهبردی و فناوری‌های تحول‌آفرین و آینده‌ساز این صنعت در کشور باشیم.

/دانشجو

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: