bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در برخی روایات ثواب قرض الحسنه ۱۸ برابر صدقه عنوان شده است، تصریح کرد: عزت افراد در قرض الحسنه حفظ می‌شود و با قرض الحسنه چرخه اقتصادی و فعالیت اجتماعی فعال می‌شود. در واقع برکتی در قرض‌الحسنه است که خداوند در قرآن وعده آن را داده است.

،مرتضی بختیاری در همایش «قرض نیکو» که با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهوری و مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت صبح امروز درکمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: در رابطه با صدقه روایاتی داریم که بنا بر این روایات صدقه دفع بلا می‌کند و در بسیار از خانه‌ها صندوق صدقه وجود دارد اما فاصله ثواب صدقه در مقابل ثواب قرض الحسنه زیاد است و عجیب در بحث قرض الحسنه برکت وجود دارد.

 

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در برخی روایات ثواب قرض الحسنه ۱۸ برابر صدقه عنوان شده است، تصریح کرد: عزت افراد در قرض الحسنه حفظ می‌شود و با قرض الحسنه چرخه اقتصادی و فعالیت اجتماعی فعال می‌شود. در واقع برکتی در قرض‌الحسنه است که خداوند در قرآن وعده آن را داده است.

وی در ادامه با تشکر از خیرین فعال در حیطه قرض الحسنه، افزود: کارهای بزرگی می‌توان با قرض الحسنه انجام داد، بر خلاف ربا که یک ریال ربا آتش به زندگی می‌آورد اما یک ریال قرض الحسنه به زندگی برکت می‌دهد و باید چرخه کار بانکداری اسلامی ما به معنای واقعی کلمه به روی قرض الحسنه افتد.

 

بختیاری در بخش پایانی سخنان خود با یادآوری اینکه صندوق امداد ولایت سال ۹۵ با همت آقای فتاح راه اندازی و برکات خوبی تا کنون داشته است، تصریح کرد: در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۲۲۰ هزار نفر که ۸۰ درصد این افراد مددجویان کمیته امداد بودند از صندوق امداد ولایت وام گرفته و ۲۲۰۰ میلیارد تومان وام به این افراد داده شده است. تا سقف ۱۰ میلیون تومان از این افراد خواهان وام، کارمزدی دریافت نمی‌شود و برای وام های بالای ۱۰ میلیون تومان نیز تنها ۳ درصد کارمزد برای طول دوره هفت یا پنج ساله اخذ می‌شود تا صندوق بتواند گردش داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این همایش علی عاشوری، مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت نیز با اشاره به فراخوان انجام شده برای دریافت مقالات مرتبط با همایش «قرض نیکو» اظهار کرد: این همایش با مشارکت صندوق قرض الحسنه ملی مس ایران و صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در شش محور اصلی مبانی اندیشیده‌ای، مبانی اجتماعی، مبانی فرهنگی، مبانی اقتصادی، مبانی حقوقی، مبانی سیاست گذاری و مبانی تجربه پژوهی قرض الحسنه در کشور برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت صندوق های قرض الحسنه و با تاکید بر اهمیت توسعه این صندوق تصریح کرد: سیاست گذاران کشور باید اهتمام بیشتری به این موضوع داشته و با تصویب قوانین و بسط خدمات سخت افزای و نرم افزایی به گسترش حوزه خدمات قرض الحسنه کمک کنند. اگرچه با تمام محدودیت‌ها خدمات خوبی در حال ارائه است اما جا دارد با حمایت‌ها این خدمات توسعه یابد.

همچنین در ادامه این همایش، مسلمی دبیر علمی همایش با بیان اینکه ۳۷ مقاله به صورت کامل و چکیده به دبیرخانه همایش ارسال و با بررسی‌های انجام شده ۲۰ مقاله حائز تقدیر و ۳ مقاله به عنوان مقاله برتر انتخاب شده است، گفت: این مقالات پس از تدوین به چاپ رسیده و در نمایه‌های علمی نمایه سازی خواهند شد.

 

وی افزود: ما در صددیم یک دبیرخانه به طور نهادی و به نام شهید صدر در این مجموعه به جهت پایدار شدن اقتصاد اسلامی تشکیل دهیم تا به قرض الحسنه و فرهنگ قرض الحسنه کمک کند.

/اندیشه معاصر

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: