bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

اپل واچ ها به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی با گوشی های آیفون اتصال برقرار می کنند و در این صورت می توان از تمامی قابلیت های آن ها استفاده کرد و لذت برد؛ اما، مشکل اصلی هنگامی پیش خواهد آمد که قصد برقراری اتصال میان اپل واچ با گوشی هایی را داشته باشیم که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی این مشکل و راه حل آن بپردازیم.

راهنمای اتصال اپل واچ به گوشی‌های اندروید

اتصال اپل واچ به گوشی اندرویدی امکان پذیر است؟

به صورت مستقیم برقراری ارتباط میان این دو دستگاه به دلیل ناهمخوانی سیستم عامل ها امکان پذیر نیست؛ اما، می توان از ترفندهایی برای برقراری یک اتصال غیرمستقیم و البته نه به صورت کامل استفاده کرد. برای این کار باید ابتدا اپل واچ را به یک گوشی آیفون متصل کرده و سپس این اتصال را به گوشی اندرویدی منتقل کرد.

شرکت اپل، ساعت های هوشمند مدل سلولار خود را با قابلیت جالب و جدیدی عرضه کرده است. در این مدل از ساعت های هوشمند اپل می توان با وجود قطع اتصال بلوتوثی میان اپل واچ و گوشی همچنان از ساعت هوشمند استفاده کرد و به پیام ها، تماس ها و سایر امکانات آن دسترسی.

به بیان دیگر در این نوع از اپل واچ ها اتصالات از طریق شبکه مخابراتی ایجاد شده و توسط سیم کارت برقرار می ماند و می توان از همین قابلیت ویژه به عنوان یک ترفند برای رفع مشکل اتصال اپل واچ به اندروید کمک گرفت و ارتباطی میان آن ها برقرار

روش متصل کردن اپل واچ به گوشی اندرویدیراهنمای اتصال اپل واچ به گوشی‌های اندروید

 

برای این کار ابتدا باید میان اپل واچ با یک گوشی آیفون اتصالی برقرار کرده و سپس آن را به گوشی اندرویدی منتقل کرد. مراحل برقراری این اتصال عبارتند از:

- ابتدا اپل واچ خود را به گوشی آیفون متصل کنید. دقت داشته باشید که سیم کارت قرار گرفته در گوشی آیفون باید بعد از برقراری اتصال به گوشی اندرویدی منتقل شود.
- با برقراری تماس یا استفاده از سایر قابلیت ها از درستی اتصال میان آیفون و اپل واچ اطمینان حاصل کنید.
- حال گوشی آیفون را روی حالت هواپیما قرار دهید یا به طور کامل آن را خاموش کنید.
- ساعت هوشمند اپل و گوشی اندرویدی نیز باید در این مرحله خاموش شوند.
- سیم کارت را از گوشی آیفون خارج و داخل گوشی اندرویدی بگذارید.
- گوشی و اپل واچ را روشن کنید.
- بلوتوث گوشی اندرویدی خود را روشن کرده و از قابل مشاهده بودن آن برای تمامی دستگاه مطمئن شوید.
- بعد از اینکه نام ساعت هوشمند اپل را داخل لیست دستگاه های بلوتوثی مشاهده کردید، روی آن کلیک کنید.
- ممکن است بعد از برقراری اتصال بلوتوثی میان دو دستگاه، پیغام  Disconnected notification  روی صفحه نمایش داده می شود که باید تا بستن شدن آن منتظر بمانید.

به همین راحتی باید اتصال میان این دو دستگاه برقرار شده باشد

3 قابلیتی از اپل واچ که توسط گوشی اندرویدی پشتیبانی نمی شوند

شرکت اپل ساعت های هوشمند خود را به گونه ای تولید کرده است که تمامی قابلیت های آن تنها برای گوشی های آیفون قابل دسترس باشد. در صورتی که شما این ساعت ها را به گوشی اندرویدی متصل کنید، نمی توانید از تمامی امکانات آن بهره مند شوید.

راهنمای اتصال اپل واچ به گوشی‌های اندروید

سه قابلیت اساسی اپل واچ ها که توسط گوشی های اندرویدی پشتیبانی نمی شوند، عبارتند از:

1- دریافت پیام:

سیستم عامل اندروید برای دریافت و ارسال پیامک ها از برنامۀ SMSاستفاده می کند، در مقابل برنامه ای که ساعت هوشمند اپل با آن پیام های خود را ارسال می کند، imessage است. این دو برنامه با یکدیگر سازگاری ندارند و امکان عدم برقراری ارتباط میان آن ها بسیار زیاد است.

2- به روز رسانی:

آپدیت سیستم اپل واچ و قابلیت های آن بدون گوشی آیفون امکان پذیر نیست و متاسفانه راهی برای به روزرسانی این ساعت هوشمند با گوشی اندرویدی وجود ندارد.

3- برقراری تماس با شماره های جدید:

در صورت برقراری اتصال میان اپل واچ و گوشی اندرویدی تنها امکان برقراری تماس با شماره هایی وجود دارد که روی سیم کارت ذخیره شده اند.

 

5 قابلیتی از اپل واچ که توسط گوشی اندرویدی قابل استفاده هستند:

1- دسترسی به ساعت
2- اطلاع از هشدارهای گوشی موبایل
3- تایمر ساعت هوشمند
4- استفاده از برنامه Activity و کنترل میزان فعالیت های روزانه
5- دسترسی داشتن به برنامه Photosبرای مشاهده تصاویر

 

 

در انتها باید یادآور شویم که اتصال از طریق شبکه مخابراتی باعث مصرف بیشتر باتری اپل واچ خواهد شد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: