bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اعلام کرد: استان ما از نظر تعداد شرکت‌های دانش بنیان بعد از تهران، خراسان رضوی، اصفهان و البرز در رتبه پنجم کشور جای دارد.

به گزارش بازارنیوز، عبدالرضا واعظی افزود: بر اساس آمار، در طی سه سال گذشته تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان از ۹۲ به ۲۰۸ مورد افزایش یافته و رشد بیش از ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده است.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته در سال ۱۴۰۱ رتبه کشوری استان در زمینه شرکت‌های دانش بنیان باز هم ارتقا خواهد یافت.

وی ادامه داد: این رتبه کشوری به برکت عواملی همچون برنامه‌های توسعه و گشودن در‌های پارک به روی دانشگاه‌ها و مردم و ایجاد مرکز توانمند سازی شرکت‌های دانش بنیان در استان به دست آمده است.

واعظی از ایجاد و حمایت از ۴ شتاب دهنده، اخذ مجوز ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان، ایجاد نهاد‌های حامی مالی و صندوق‌های پژوهش فناوری و در نهایت اهتمام ویژه دانشگاه‌های استان به مقوله فناوری به عنوان دیگر عوامل موثر در ارتقای جایگاه استان در زمینه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان یاد کرد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: اعتبارات هزینه‌ای پارک علم و فناوری از ۹۸ میلیارد و ۱۲۳ میلیون ریال در سال ۹۹ به ۱۹۰ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ رسیده است.

وی افزود: این اعتبار در زمینه تجاری سازی یافته‌های پژوهشی، برنامه پژوهش و راهبری علم و فناوری و توسعه و حمایت از واحد‌های فناور هزینه می‌شود.

وی با اشاره به تخصیص ۹۷ درصدی اعتبارات پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی در سال ۹۹ گفت: مجموع هزینه کرد این پارک طی پارسال ۵۲ درصد افزایش داشت.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی افزود: میزان حمایت از واحد‌های فناور نیز در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ از حدود ۵۷ درصد رشد برخوردار بود.

واعظی گفت: پارسال میزان هزینه کرد این مجموعه فناوری برای برگزاری رویداد‌های کارآفرینی ۱۰۷ درصد، هزینه‌های صرف شده برای اجرای طرح‌های عمرانی ۱۶۷ درصد و هزینه کرد خدمات فنی و تخصصی و بازاریابی ۴۳ درصد بیشتر از سال ۹۸ بود.

وی خاطرنشان کرد: ۳۲۵ شرکت فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی مستقر هستند که هزار و ۶۵۱ نفر در آن‌ها اشتغال دارند.

واعظی گفت: گردش مالی این واحد‌ها پارسال با ۴۸ درصد رشد به بیش از ۳۶۲ میلیارد تومان رسید.



/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: