bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
چین در راستای افزایش استفاده از نیروی تجدیدپذیر و تحقق اهداف اقلیمی، قصد دارد ۴۵۰ گیگاوات نیروی خورشیدی و بادی در صحرای گبی و مناطق صحرایی دیگر احداث کند.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین متعهد شده است مجموع ظرفیت نیروی خورشیدی و بادی این کشور را به حداقل ۱۲۰۰ گیگاوات برساند و رشد انتشار کربن را تا سال ۲۰۳۰ متوقف کند.

هی لیفنگ، مدیر کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین در حاشیه کنگره خلق چین اعلام کرد چین نیروی خورشیدی و بادی در بزرگترین مقیاس به ظرفیت ۴۵۰ گیگاوات در صحرای گبی خواهد ساخت.

چین تا پایان سال میلادی گذشته ۳۰۶ گیگاوات ظرفیت نیروی خورشیدی و ۳۲۸ گیگاوات ظرفیت نیروی بادی نصب شده داشت. ساخت حدود ۱۰۰ گیگاوات ظرفیت خورشیدی در این منطقه صحرایی در حال حاضر در جریان است.

این مقام چینی خاطرنشان کرد که نیروگاه های زغال سوز با بهره وری بالا و خطوط انتقال برق با ولتاژ فوق بالا نیاز است تا از فعالیت مستمر سیستم شبکه در بحبوحه نصب نیروی تجدیدپذیر در مقیاس بزرگ پشتیبانی کند.

نیروگاههای زغال سوز می توانند منبع تغذیه ثابتی برای تجدیدپذیرها که بر اساس شرایط آب و هوایی نوسان پیدا می کنند، تامین کنند.

اظهارات مدیر کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین منعکس کننده اظهارات معاون نخست وزیر چین است که اخیرا گفته بود چین باید اجازه دهد چین نقش تضمین کننده اساسی در تامین انرژی ایفا کند.

/ایسنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: