bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بازار سرمایه در ٢ یا سه سال گذشته گسترش زیادی پیدا کرد و تعداد سهامداران به بیش از ۵٠ میلیون نفر رسیده است که این امر باعث شده تا ارائه خدمات به‌روزتر شوند.

مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز (یکشنبه) در آیین رونمایی و افتتاح رسمی از بزرگترین دیتاسنتر و تندیس بورس تهران، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی بازار سرمایه در زمان حضور بنده در سازمان بورس، بحث داده های اطلاعاتی بود که اکنون در بورس تهران ایجاد شده و با تلاش مسوولان در دوره های گذشته آغاز به کار کرده است.

وی افزود: بازار سرمایه در ٢ یا سه سال گذشته گسترش زیادی پیدا کرد و تعداد سهامداران به بیش از ٥٠ میلیون رسیده است.

عشقی گفت: ارائه خدمات وارد مرحله دیگری شده است و بیش از ٩٥ درصد معاملات توسط سرمایه گذاران در سراسر کشور به صورت برخط (آنلاین) انجام می‌شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: این حجم از سرمایه باعث شد تا مرکز داده اختصاصی داشته باشیم تا از این طریق به سرمایه گذاران خدمات پایدار ارائه دهیم.

وی ادامه‌داد: توصیه ما این است تا مرکز داده مختص به بازار سرمایه داشته باشیم و خدمات متنوعی به ارکان بازار سرمایه، شرکت ها ارائه دهنده خدماته IT به بازار سرمایه و شرکت های سبدگردان ارائه داده شود.

وی خاطرنشان کرد: بارها در جلسات تاکید کردیم به همان صورت که این مرکز داده به عنوان مجهزترین مرکز داده بازار سرمایه خواهد بود انتظار داریم بالاترین سطح خدمات را هم ارائه و حرفه‌ای ترین گروه بهره بردار مرکز داده برای هدایت این فعالیت مستقر شوند تا بتوان از این طریق بالاترین خدمات را به فعالان بازار سرمایه ارائه دهیم.

عشقی افزود: مرکز داده باید از نظر امنیتی بالاترین پروتکل امنیتی را داشته باشد که با توجه به حساسیت‌های موجود در بازار سرمایه و معاملات آنلاین دچار مشکل نشویم و از طریق شاهد خدمات پایدار به ذینفعان بازار سرمایه باشیم.

رییس سازمان بورس ادامه داد: موضوع دیگر بخث توسعه سامانه معاملات است که اکنون در دستور کار است و موضوع استفاده از سامانه معاملات بومی در حال بررسی است که در هفته جاری مرکز جدیدی را رونمایی می‌کنیم.

وی گفت: این اقدامات نیازمند زیرساخت‌های لازم است تا بتوان در حوزه ارائه خدمات معاملات و سرمایه گذاران خدمات متنوعی را ارائه دهیم.

عشقی همچنین به برنامه‌های پیش رو برای توثیق اوراق بهادار اشاره کرد و گفت: از فروردین ماه سال آینده اوراق بهادار شامل اوراق بدهی، سهام عدالت، ETF پشتوانه توثیق وام‌های خواهند شد که از شبکه بانکی گرفته می‌شود.

/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: