bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
بازار طلا و سکه از روز گذشته شاهد کاهش قیمت‌ها بود، اما به دلیل افزایش تقاضای پایان سال، حباب انواع سکه اندکی افزایش یافته است.

به گزارش بازارنیوز، بازار طلا و سکه با شروع کاهش قیمت دلار در بازار آزاد از روز گذشته، تحت تاثیر پیشرفت‌های برجام و سفر گروسی به تهران، کاهشی شد.

امروز نیز این بازار روند نزولی قیمت‌ها را ادامه داد و در این ساعت از معاملات، سکه امامی در قیمت ۱۱میلیون و ۹۰۰هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته کاهش ۱۷هزارتومانی را نشان می‌دهد. سکه امامی روز گذشته، به ۱۱میلیون و ۹۱۷هزارتومان رسیده بود.

نیم سکه نیز، ۶میلیون و ۷۸۵هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است. نیم سکه روز شنبه، ۶میلیون و ۷۸۰هزارتومان قیمت خورده بود.

همچنین ربع سکه با قیمت ۳میلیون و ۸۲۰هزارتومان خرید و فروش می‌شود و این سکه هم تغییر قیمت چندانی نداشته است.

هر سکه یک گرمی نیز ۲میلیون و ۳۷۰هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به روز گذشته به دلیل افزایش تقاضا، ۲۰هزارتومان افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

حباب سکه چقدر است؟
حباب انواع سکه نسبت به روز گذشته اندکی افزایش یافته است. دلیل آن نیز نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و ادامه روند نزولی قیمت‌هاست که منجر به اطمینان معامله‌گران شده است.

به این ترتیب در این ساعت از معاملات، سکه امامی، ۱۳۷هزارتومان، نیم سکه ۸۹۰هزارتومان، ربع سکه ۸۶۱هزارتومان و سکه یک گرمی، ۹۰۵هزارتومان حباب دارد.

بازار طلا در روز‌های تعطیل بودن بازار‌های جهانی، به دنباله روی از دلار آزاد و اخبار مثبت مذاکرات پرداخته و روند کاهشی را در پیش گرفته است. اگر حرکت دلار در مدار نزولی ادامه پیدا کند باید منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا باشیم. البته این موضوع به حرکت اونس جهانی نیز بستگی دارد، اما کارشناسان معتقدند اونس جهانی چندان پتانسیل افزایش قیمت را ندارد و عامل موثر اساسی در قیمت طلا و سکه، بازار ارز است.






/اقتصادآنلاین

برچسب ها: سکه ، ارز ، طلا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: