bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: تصفیه‌خانه فاینانس فاضلاب آبادان تا ابتدای مردادماه سال آینده تحویل می‌شود و در مدار قرار می‌گیرد.

به گزارش بازارنیوز، محمدرضا کرمی نژاد امروز، ۱۵ اسفندماه در حاشیه بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از تصفیه‌خانه فاینانس فاضلاب آبادان اظهار کرد: در سال ۸۹ مناقصه‌ای برای ساخت ۵ تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرستان‌های خرمشهر، آبادان، شادگان، بندر امام خمینی و بندر ماهشهر برگزار شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در سال ۹۲، تحویل زمین این قرارداد و در سال ۹۴، ابلاغ قرارداد آن انجام شد و یک ماه پس از این موضوع، پیمانکار عملیات اجرایی پروژه را آغاز می‌کند و این ۵ تصفیه‌خانه را تا پیشرفت فیزیکی ۷۱ درصد می‌رساند، اما به دلیل مشکلات خاصی که به وجود آمد، روند اجرایی پروژه متوقف شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: خوشبختانه روند اجرایی این پروژه به سرعت از امسال شروع شد. ساخت تصفیه‌خانه شادگان به اتمام رسید و در دهه فجر امسال افتتاح شد. همچنین تصفیه‌خانه آبادان نیز تا ابتدای مردادماه سال آینده تحویل می‌شود و در مدار قرار می‌گیرد.

کرمی نژاد تصریح کرد: سه تصفیه‌خانه باقی مانده تا پایان سال ۱۴۰۱ و نهایتا تا ابتدای سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهند رسید و وارد مدار می‌شوند.

وی با بیان اینکه مجموع اعتبار این قرارداد ۴۶ میلیون یورو بوده است، افزود: این پروژه‌ها باید در مدت زمان سه سال اجرا و طی دو سال مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفتند. ظرفیت کل این تصفیه‌خانه‌ها در فاز اول، ۲۲۹ هزار متر مکعب در شبانه روز است و مقرر شد که این میزان در فاز دوم، به ۳۰۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: این تصفیه‌خانه‌ها در نوع خود، بی نظیر هستند و ان شالله مردم این ۵ شهرستان، از نعمت این خدمات برخوردار شوند.

کرمی نژاد در خصوص فاضلاب آبادان اظهار کرد: وضعیت طرح فاضلاب آبادان در مرحله، ۶۰ درصد است و ۳ پیمانکار خرد، در حال کار هستند. از انشعابات شبکه در مجموع حدود ۵۰۰ کیلومتر کار شده است. همچنین در این راستا در قالب ماده ۵۶، یک پیمانکار با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان انعقاد قرارداد انجام داده و در روز‌های آتی کار خود را شروع می‌کند.

وی با درخواست از معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: تنها استانی هستیم که در سال جاری، یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در قالب ماده ۵ و ۶ داشته‌ایم که تقریبا به پایان رسیده است و در خصوص بحث فاضلاب شهر‌های استان تنها مشکلی که وجود دارد، تضمین‌نامه سازمان برنامه و بودجه به بانک‌ها است.





/ایسنا

برچسب ها: فاضلاب ، آب ، آبادان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: