bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۰
در ۱۰ ماه اول سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۱۵ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شـد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۷۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش بازارنیوز، براساس آمار بانک مرکزی، در دی ماه ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل ۴.۵ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۹ درصد افزایش یافت. در ۱۰ ماه اول سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۱۵ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شـد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۷۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

افزایش ۷۴ درصدی فروش سفته و برات در ۱۰ ماهه امسال

همچنین طبق آمار شعبه واخواست دادگستری استان تهران در دی ماه ۱۴۰۰ معادل ۶۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۴۱ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان در شهر تهران واخواست شد. در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۷۰.۶ و ۲۲۶ رسید که در مقایسه با ماه قبل از لحاظ تعداد ۲۳.۸ درصد و از لحاظ مبلغ ۱۱.۶ درصد کاهش داشت و نسبت به ماه مشابه سال قبل هر دو شاخص مذکور به ترتیب ۱۸.۵ درصد و ۲۷۹.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در دی ماه ۱۴۰۰ به عدد ۳۲۰ رسید. عدد شاخص مذکور در دی ماه ۱۳۹۹ معادل ۹۹.۷ بوده است. در ۱۰ ماه اول سال ۱۴۰۰ معادل ۵۶۰۰ برگ سفته و برات به مبلغـی معادل ۲۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شهر تهران واخواست شد.

در این دوره متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۶۹.۷ و ۱۳۱.۵ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۷.۷ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۲۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواستشده در ده ماه اول سـال ۱۴۰۰ بـه عـدد ۱۸۹.۷ رسید. عدد شاخص مذکور در دوره مشابه سال ۱۳۹۹ معادل ۱۳۴.۳ بوده است.





/بازار

برچسب ها: سفته ، برات ، تهران
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: