bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
کالا‌های اساسی تخلیه شده در بنادر کشور طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشدی ۲۷ درصدی داشته است.

به گزارش بازارنبوز، میزان تخلیه کالا‌های اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۲۴ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۶۲ تن بوده که در قیاس با تخلیه ۱۹ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۳۵ تنی کالا‌های اساسی طی مدت مشابه سال گذشته، رشد ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان تخلیه گندم طی ۱۱ ماهه امسال معادل ۵ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۶۰ تن بوده که نسبت به تخلیه ۳ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۱۲۱ تنی در مدت مشابه سال ۹۹، رشد ۸۲ درصدی داشته است.

در این میان میزان تخلیه جو معادل ۲ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۱۸۹ تن بوده است که نسبت به تخلیه یک میلیون و ۵۰۴ هزار و ۱۱۵ تنی در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۹۶ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان تخلیه ذرت نیز معادل ۸ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۰ تن بوده که نسبت به تخلیه ۸ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۱۲۹ تنی در مدت مشابه سال گذشته، کاهش یک درصدی داشته است.

همچنین میزان تخلیه سویا طی ۱۱ ماهه سال جاری معادل ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۱۸۳ تن بوده که نسبت به تخلیه ۳ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۷۰۸ تنی در مدت مشابه سال ۹۹، رشدی معادل ۱۸ درصد را تجربه می‌کند.

میزان تخلیه برنج هم معادل ۲۴۸ هزار و ۸۶۴ تن بوده که نسبت به تخلیه ۲۰۶ هزار و ۹۶۰ تنی آن در مدت مشابه سال گذشته، رشدی برابر ۲۰ درصد داشته است.

تخلیه شکر در بنادر کشور در حدود ۹۸۹ هزار و ۲۸۶ تن بوده که نسبت به تخلیه یک میلیون و ۶۴ هزار و ۲۰۴ تنی آن در مدت مشابه سال ۹۹، کاهش ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی مدت یاد شده معادل یک میلیون و ۵۶۱ هزار و ۵۵۰ تن بوده که نسبت به تخلیه ۹۳۴ هزار و ۷۹۸ تنی این کالای اساسی در مدت مشابه سال قبل، حاکی از رشد ۶۷ درصدی است.




/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: