bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
نمایندگان مجلس با اختصاص یک درصد از اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی به موضوع ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران موافقت کردند.

به گزارش بازارنیوز به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه ۱۶ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بندهای الحاقی ۱، ۲ و ۳ تبصره ۹ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند الحاقی ۱ تبصره ۹ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛

- وزارت آموزش و پرورش موظف است منابع حاصل از فروش اموال غیرمنقول مازاد را با رعایت قوانین و مقررات پس از واریز به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور، صرف توسعه و تکمیل مدارس در مناطق محروم با اولویت مدارس خیرساز در همان استان و شهرستان نماید.

براساس بند الحاقی ۲ تبصره ۹ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛

- در راستای اجرای ماده(۶۶) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی شهریه بگیر مجاز نیستند به دلیل عدم پرداخت هزینه شهریه از ثبت نام، شرکت در امتحانات و یا ارائه مدرک تحصیلی به مشمولان این ماده خودداری نمایند.

براساس بند الحاقی ۳ تبصره ۹ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛

- به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ایثار شهادت و یکپارچه‌سازی حکمرانی در ترویج و همچنین بسط و گسترش مفهوم ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت به عنوان سبک زندگی فاخر و مشارکت دستگاه‌ها در این امر خطیر، کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مکلفند، حداقل یک درصد (۱%) از اعتبارات هزینه ای خود را به استثناء فصول (۱) و(۶)، برای ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران، مطابق دستورالعمل اجرایی که توسط شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تهیه و ابلاغ می گردد، هزینه نمایند. سی درصد (۳۰%) از منابع این بند به بنیاد شهید و امور ایثارگران اختصاص یافته تا به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی هزینه گردد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: