bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
بازارنیوز مطرح می‌کند؛
دبیر شورای مناطق آزاد تجاری ضمن مخالفت تلویحی با ثبت کالا در این مناطق گفت: به منظور ایجاد تسهیل در فرآیند تعاملات اقتصادی و ساماندهی امور به جای ثبت سفارش کالا از ثبت آماری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی استفاده خواهد شد.

مخالفت تلویحی «سعید محمد» با ثبت سفارش کالا در مناطق آزاد

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز سعید ترکاشوند؛ «سعید محمد» مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در گفتگو با بازارنیوز ضمن ابراز مخالف تلویحی با ثبت سفارش کالا توسط فعالان اقتصادی حاضر در مناطق، اظهار کرد: این مسئله باعث سلب شدن آزادی عمل فعالیت های اقتصادی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی مناطق آزاد خواهد شد اما با این وجود ما به دنبال تحقق شرایطی هستیم که بتوان از طریق آن تعاملات تجاری فعالان اقتصادی ساکن در این منطقه را به نحوی ساماندهی و نظام ببخشیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: اکنون به دنبال آن هستیم که چنین نظمی را از طریق ثبت آماری انجام بدیم، به گونه ای که هر فعال اقتصادی برای انجام تعاملات جاری باید به صورت بر خط آمار و اطلاعات اقدامات خود را ثبت تا در اختیار نهاد های نظارتی و کنترلی قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: اگر فعال اقتصادی نیازمند ارز دولتی باشد حتما باید ثبت سفارش کالا کند تا با مراجعه به بانک مرکزی بتواند ارز مورد نیاز خود را دریافت کند، در غیر این صورت فعال اقتصادی برای انجام تبادلات تجاری با استفاده ارز شخصی اقدام به ثبت سفارش آماری کند.

محمد در پایان و در پاسخ این سوال که آیا این ثبت آماری بر اساس نظر موافقت رئیس جمهور و معاون اول در ثبت سفارش کالا بوده است ،گفت: خیر این نوع ثبت سفارش در سیستم اداری مناطق آزاد از قدیم حکم فرما از فرایند اداری تعاملات اقتصادی حکمفرما بوده و اصلا یکی از رویکردهای مناطق آزاد ایجاد تسهیل در فرآیند فعالیت‌های اقتصادی است و مانع تراشی.



//پایان پیام

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: