bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
جالب است که بدانید زلنسکی در سال ۲۰۱۵ میلادی در یک مجموعه تلویزیونی طنز "بهنام خادم ملت" نقش رئیس جمهور را بازی کرد و در سال ۲۰۱۸ با شعار مبارزه با فساد، آرای بسیار زیادی را به نفع خودش جمع کرد، اما چه کسی فکرش را می‌کرد که اکنون رئیس جمهور کشوری جنگ زده باشد.

به گزارش بازار نیوز؛ زلنسکی کمدین سابق اوکراینی و رئیس جمهور کنونی کشور اوکراین در ۲۱ آوریل ۲۰۱۹ بدون داشتن هیچ گونه تجربه کار سیاسی با شعار خادم مردم بودن و با به دست آوردن ۷۰ درصد آرا و پیشی گرفتن از رئیس جمهور سابق اوکراین یعنی پترو پروشنکو توانست ریاست جمهوری اوکراین را به دست بگیرد. جالب است که بدانید زلنسکی در سال ۲۰۱۵ میلادی در یک مجموعه تلویزیونی طنز "بهنام خادم ملت" نقش رئیس جمهور را بازی کرد و در سال ۲۰۱۸ با شعار مبارزه با فساد، آرای بسیار زیادی را به نفع خودش جمع کرد، اما چه کسی فکرش را می‌کرد که اکنون رئیس جمهور کشوری جنگ زده باشد. با ما همراه باشید تا درباره وی اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

 

چقدر درباره زلنسکی می‌دانید؟

زلنسکی رئیس جمهور کنونی اوکراین در ۲۵ ژانویه ۱۹۷۸ در کریفیی ریه به دنیا آمد. مادر زلنسکی به عنوان مهندس کار می‌کرد و پدر او الکساندر زلنسکی رئیس و استاد بخش سایبرنتیک و سخت افزار محاسباتی در موسسه اقتصاد کریفیی ریه خدمت می‌کرده است. پدربزرگ زلنسکی در طول جنگ جهانی دوم در بخش تفنگ موتوری گارد ۵۷ در ارتش سرخ خدمت کرده است. زن اسکیت در ۱۶ سالگی موفق به قبول شدن در آزمون زبان انگلیسی شد و در سال بعد توانست مدرک حقوق را از موسسه اقتصاد کریفیی ریه دریافت کنند. با این که او اکنون رئیس جمهور اوکراین است، اما در زمینه حقوقی و سیاسی تجربه چندانی ندارد چرا که رشته دانشگاهی وی اقتصاد بوده است. زلنسکی در سپتامبر ۲۰۰۳ با اولنا زلنسکا که از همکلاسی‌های وی بود ازدواج کرد. جالب اینجاست که زبان اول زلنسکی روسی است و تسلط به زبان اوکراینی و انگلیسی از دیگر توانایی‌های وی محسوب می‌شود.

 

چه حقایق و چه حواشی‌هایی درباره زلنسکی وجود دارد؟

· در زمان انتخابات، یهودی بودن زلنسکی به سرعت تبدیل به یکی از بزرگترین حواشی‌ها تبدیل شد. به دلیل اینکه روس تباران یهودی اوکراین بخش چشم‌گیری از جمعیت رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهند، تصور می‌شد که صهیونیست‌ها در انتخابات اوکراین دخالت کنند.

· درباره همسر زلنسکی هم اطلاعاتی فاش شد که نشان دادند وی خانه‌ای بسیار مجلل را در سال ۲۰۱۳ از یک تاجر سرشناس خریداری کرده بود. این ساختمان در مجتمع امپراطور ساحل دریا سیاه واقع شده است. زلنسکی بعد از انتشار این خبر صحت آن را رد کرد.

زلنسکی چه اقداماتی را در جهت دفاع از اوکراین انجام داده است؟

اکنون که کشور اوکراین دچار جنگ شده است زلنسکی در خط مقدم دفاع از اوکراین قرار گرفته است. آخرین گزارشات این است که او به پیشنهاد آمریکا مبنی بر خروج از اوکراین نه گفته است. زلنسکی اکنون به همراه همسرش در حال دفاع کردن از کشورشان هستند. بسیاری از بازیگران و هنرمندان با اقدامات مالی به زلنسکی در جهت دفع جنگ کمک‌های بسیار زیادی کردند. زلنسکی در آخرین مصاحبه تلویزیونی که انجام داد به سربازان روسی هشدار داد هر چه زودتر خاک اوکراین را ترک کنند. همانطور که گفته شد زلنسکی به زبان روسی مسلط است چرا که زبان اول وی زبان روسی است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: