bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
ترس از کمبود روغن و بالا رفتن قیمت سوخت در هند به دنبال بحران اوکراین باعث شده مردم به ذخیره این محصولات روی آورند.

هندی‌ها درحال ذخیره روغن نباتی و سوخت هستند و نگرانند حمله روسیه به اوکراین باعث کمبود روغن شود و بالا رفتن قیمت جهانی نفت قیمت سوخت در این کشور را افزایش دهد.

افزایش بیش‌از 20 درصدی قیمت روغن‌های خوراکی در هند طی کمتر از یک‌ ماه گذشته و پیام‌های مختلف در شبکه‌های مجازی در مورد کمبود روغن در این کشور باعث هجوم مردم برای خرید شده‌است. هند بیش‌از دوسوم تقاضای خود برای روغن خوراکی را وارد می‌کند.

هند بیش‌از 90 درصد روغن آفتاب‌گردان مصرفی خود را از روسیه و اوکراین وارد می‌کند. روغن آفتاب‌گردان حدود 14 درصد از کل واردات روغن‌های خوراکی این کشور را تشکیل می‌دهد.

این اتفاق در شرایطی افتاده که مقامات هند اعلام کرده‌اند در واردات سایر روغن‌های خوراکی مشکلی به وجود نیامده و ذخایر کافی در اختیار دارند.

دراین‌بین شرکت‌های نفتی دولتی هند که بازار داخلی این کشور را کنترل می‌کنند هیچ افزایش قیمتی از چهارم نوامبر و در بحبوحه‌ی طول کشیدن انتخابات در چندین ایالت اصلی نداشته‌اند.

اما مردم نگرانند با به پایان رسیدن انتخابات، دولت بلافاصله قیمت سوخت را افزایش دهد.

 احتمال تحریم واردات نفت روسیه توسط آمریکا و اروپا و همچنین تأخیر در بازگشت نفت خام ایران به بازارها، ترس از کمبود عرضه را افزایش داده و باعث شده قیمت نفت در روز دوشنبه به بالاترین رقم از 2008 برسد.

/تسینم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: