bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
معامله گران بازار سهام امروز در آخرین روز معاملاتی هفته در حالی با نماگر‌های سبز پوش به استقبال تعطیلات آخر هفته رفتند که حقیقی‌های خریدار به دنبال سهم‌های شاخص ساز بودند.

به گزارش بازارنیوز، امروز چهار شنبه ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۰ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۱۱۷۷۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۴۸ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲۳۵۳ واحدی عدد ۳۴۲ هزار و ۶۹۰ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما با ۱۲۵۵۰ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۴۴ واحد دست یافت و شاخص بازار دوم نیز با ۱۱۵۷۰ واحد، عدد ۲ میلیون و ۵۳۸ هزار واحد را تجربه کرد.

در بورس تهران امروز ۷ میلیارد و ۷۶۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۴۶۵ هزار و ۶۹۰ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۸۳۲ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۱۲۴ واحد افزایش به رقم ۱۸ هزار و ۲۷۰ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۳ میلیارد و ۶۸۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۳ هزار و ۵۱۲ میلیارد تومان معامله شده است.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد شاخص کل بورس تهران امروز کچاد با ۱۵۷۸ واحد، شتران با ۹۵۲ واحد و شپنا با ۹۴۲ واحد بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی رانفور با ۱۴۵ واحد، فایرا با ۱۰۳ واحد و تنوین با ۱۰۰ واحد افزایش، بیشترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

، امروز بازار سهام در حالی با نماگرهای سبز پوش به کار خود پایان داد که اغلب خریداران این بازار را حقیقی‌ها تشکیل می‌دادند.حقیقی هایی که در واپسین روزهای باقیمانده تا پایان سال به اندک بازدهی شب عید در سهم‌های شاخص ساز و اغلب بزرگ بازار دلخوش کرده اند.

به نظر می‌رسد بازار سهام در صورت تداوم تقویت حجم و ارزش معاملات می‌تواند در سال جدید آغازی پرقدرت را به نمایش بگذارد.






/مهر

برچسب ها: عید ، سهام ، بورس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: