bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در حوزه‌های نظارتی به دنبال تکمیل کار‌های روی زمین مانده بودیم. همچنین تدوین لایحه تضاد منافع را با همکاری مجلس در دستور کار قرار داده‌ایم.

به گزارش بازارنیوز، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون عملکرد دوره جدید مدیریتی در ساختمان شیشه‌ای بازار سرمایه گفت: دولت تا نهم اسفند سال جاری ۸۳ هزارمیلیارد تومان فروش اوراق نقدی داشته است. در سال جاری ۹ مجوز موافقت اصولی صادر شده است که یک مجوز آن بعداز ۱۲ سال به کارگزاری داده شده است.

وی افزود: در حوزه‌های نظارتی به دنبال تکمیل کار‌های روی زمین مانده بودیم. همچنین تدوین لایحه تضاد منافع را با همکاری مجلس در دستور کار قرار داده‌ایم. یکی از کار‌های خوب در این دوره الزام شرکت‌ها برای پرداخت سود از طریق سجام است که امیدواریم بعداز این با کمک نمایندگان محترم به قانون دائمی تبدیل شود.

سود سهام عدالت ۴۴ میلیون نفر واریز خواهد شد

عشقی تاکید کرد: کسانی که پرتفوی ۱ میلیون تومانی داشته‌اند سود یک میلیون تومانی دریافت می‌کنند و کسانی که پرتفوی سهام عدالت ۴۹۸ هزار تومانی داشته‌اند ۵۳۸ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد. در برنامه داریم که دامنه نوسان افزایش یابد و این مستلزم کاهش ریسک‌های سیاسی و تعیین شدن برخی مسائل مثل بودجه است.

وی ادامه داد: گسترش قرارداد‌های آتی در دستور کار قرار دارد و اکنون تابلوی معاملات نفتا و متانول در بورس انرژی راه‌اندازی شده است.

عشقی با بیان اینکه جذب سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای استارت‌آپ‌ها در بازار سرملایه از اقدامات ما در ماه‌های اخیر است گفت: همچنین سامانه هوشمند پایش و نظارت بر بازار سرمایه راه‌اندازی و مورد استفاده قرار گرفته است. سامانه‌های متعددی راه‌اندازی کرده‌ایم که یکی از آن‌ها سامانه یکپارچه مدیریت نهاد‌های مالی با رویکرد الکترونیکی کردن صدور مجوز است.
وی تصریح کرد: همچنین الکترونیکی شدن برگزاری مجامع شرکت‌ها به خوبی عملیاتی شد. تقویت صندوق تثبیت بازار هم از مواردی بود که در بودجه دیده شد و ما همواره پیگیریم تا مبالغ درنظر گرفته شده واریز و به کمک بازار بیاید. آموزش و ترویج سواد مالی برای ارتقا وضعیت بازار سرمایه بسیار مهم است که ما نیز به آن توجه ویژه داریم.

/ دانشجو

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: