bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: اولین پارک علم و فناوری مهارتی کشور در مرکز تربیت مربی فنی و حرفه‌ای کرج به صورت پایلوت در کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش بازارنیوز، غلامحسین حسینی‌نیا روز شنبه ۲۱ اسفند در حاشیه بازدید معاون علم و فناوری ریاست جمهوری از مرکز تربیت مربی فنی و حرفه‌ای کرج، گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم و از پروژه‌های اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور آماده سازی جوانان برای مشاغل آینده است که به تبع در مرز‌های تکنولوژی فعالیت می‌کنند. برای ایجاد زمینه این کار با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همکاری می‌کنیم تا اولین پارک علم و فناوری مهارتی کشور را در استان تاسیس و زمینه‌ای برای همکاری استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیانی که به تولیدات علمی می‌پردازند، فراهم شود.

وی ادامه داد: به این ترتیب این شرکت‌ها می‌توانند به طراحی پیوست مهارتی و استاندارد‌های آموزشی بپردازند و موضوع آموزش نوآورانه به جوانان را دنبال کنند.

وی حضور معاون علمی و فناوری در البرز را برای ایجاد زمینه همکاری مشترک عنوان کرد و گفت: اولین پارک علم و فناوری مهارتی در مرکز تربیت مربی کرج به صورت پایلوت به شکل ملی و با کارکرد‌های بین المللی در نظر گرفته شده است، ولی برنامه‌ریزی برای راه اندازی پارک علم و فناوری مهارتی جهت آموزش‌های مهارتی در دیگر استان‌ها نیز به مرورانجام می‌شود.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور مهارت‌جوی فنی و حرفه‌ای هستند که حدود ۷۵۰ هزار نفر مهارت‌آموز در بخش دولتی و همین تعداد نیز در بخش خصوصی به کسب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌پردازند.

وی افزود: برخی از این افراد در فعالیت‌های نوآموزی و بخشی نیز شاغلینی هستند که به فعالیت‌های به آموزی مشغولند.


/ایسنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: