bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: این ستاد در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه های خرد و کلان برای محرومیت زدایی پیش بینی کرده است.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سالهاست علاوه بر اقدامات مستمر اعم از معیشتی، اجتماعی، اشتغالزایی و غیره در راستای محرومیت زدایی، زمان بروز حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، در نقاط مختلف کشور، در خط مقدم حضور داشته و کمک رسانی کرده است.

از دو سال قبل نیز با شیوع ویروس کرونا که دنیا را احاطه کرد: در شرایط سختی که کشورمان با تحریم و مشکلات زیادی برای ورود واکسن از کشورهای دیگر مواجه بود با ورود در تولید واکسن قدمی دیگر در جهت اهداف همیشگی ستاد برداشت و در شهرک دارویی برکت موفق به تولید واکسن کرونا شد. واکسنی که طبق تحقیقات و اثبات، با اثربخشی بالا در مثابل سویه های مختلف این ویروس مورد اعتماد جمعی قرار گرفت.

«عارف نوروزی» سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در گفت ‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با امکاناتی که در شهرک دارویی برکت فراهم کردیم، کشور قدرت مقابله با انواع بیماری‌های ویروسی را دارد و این بشارت مهمی برای کشور است.

داروهای های تِک تولیدی ستاد، تا پایان شهریور آینده به بهره برداری رسیده و وارد بازار مصرف می شود
نوروزی در تشریح نوع واکسن هایی که در حوزه دارویی برکت تولید می شود، اظهار کرد: علاوه بر تولید واکسن کرونا که برای همه سویه‌ها تولید شده و برای آخرین سویه «اُمیکرون» هم به زودی برای مصرف وارد بازار وارد می شود، واکسن های «پانتاوالان، واکسن مقابله با سرطان رحم، اچ پی وی» و بقیه واکسن هایی که امروزه در دنیا رایج است همه را در مجموعه گروه صنایع داروسازی شفا می توانیم تولید کنیم و در این مورد هیچ مشکلی نداریم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با اشاره به اقدامات دیگری که در حوزه دارو توسط ستاد انجام می شود، تصریح کرد: یکی از مهمترین این اقدامات که در مجموعه ستاد دنبال می کنیم، تولید دارو با تکنولوژی بالا یا «های تِک» است که از اردیبهشت تا پایان شهریور به بهره‌ برداری رسیده و داروها به بازار مصرف وارد می‌شود.

نوروزی اضافه کرد: علاوه بر اقدامات در حوزه امنیت دارویی در زمینه امنیت غذایی نیز اقدامات مهمی توسط ستاد انجام شده و مجموع سرمایه گذاری‌هایی که با مردم انجام می دهیم به ویژه سرمایه گذاری های خرد، عمدتا" در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی مردم در زمینه پرورش دام و طیور، اقدامات زراعی و فعالیت‌های گلخانه ای است که در این راستا تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره به آنها ارائه می‌شود تا کشور به خودکفایی مناسب در صنایع غذایی برسد.

با پدیده های نامناسب اجتماعی در کشور مواجه هستیم که به کمک و حمایت نیاز دارند
وی با اشاره به سرمایه گذاری در حوزه های خرد و کلان با رویکرد محرومیت زدایی تصریح کرد: در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه های اقتصاد خرد و کلان پیش بینی کردیم که در سال ۱۴۰۱ در حوزه های «ساختمان، بهسازی، کشاورزی، دارویی، نفت و انرژی و تولید مسکن برای محرومین، دیجیتال، نانو و فعالیت های دانش بنیان و حمایت از نخبگان جوان اجرا خواهد شد.

نوروزی در خصوص اقدامات ستاد در حوزه اشتغال کولبران با بیان اینکه متاسفانه با سلسله پدیده‌های نامناسب اجتماعی مواجه هستیم که احتیاج به حمایت و کمک دارند تا از فعالیت آسیب رسان و مشکل آفرین برای خود و کشورخارج شوند، اظهار کرد: یکی از این مسائل ایجاد اشتغال برای کولبران است که دو سال است توسط ستاد اجرایی فرمان امام شروع شده و به سرعت در حال گسترش است.

وی با اشاره به اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در بخش های مختلف با رویکرد توجه به مناطق محروم گفت: مجموع سرمایه گذاری پیش بینی شده برای سال آینده ۴۶ هزار میلیارد تومان است که در کشور اجرا خواهد شد.

/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: