bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
وزیران انرژی کشور‌های عضو گروه هفت از اوپک خواستند نقش بیشتری در افزایش عرضه نفت ایفا کند.

به گزارش بازارنیوز، وزیران انرژی گروه هفت (G۷) روز پنجشنبه (۱۹ اسفندماه) از اعضای سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) خواستند نقش بیشتری در افزایش عرضه نفت به بازار‌های جهانی ایفا کنند، زیرا این ائتلاف هنوز با ظرفیت کامل نفت تولید نمی‌کند.

آنان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: از کشور‌های تولیدکننده نفت و گاز می‌خواهیم به شیوه‌ای مسئولانه عمل و توانایی خود را برای افزایش عرضه به بازار‌های جهانی، به‌ویژه در مواردی که تولید به ظرفیت کامل نرسیده است، بررسی کنند.

این بیانیه مشترک پس از پایان نشست فوق‌العاده وزیران گروه هفت به میزبانی آلمان صادر شد و وزیران انرژی این گروه درباره شرایط بازار‌های انرژی و ابزار‌های تضمین تأمین پایدار انرژی در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین گفتگو کردند.

فاتح بیرول، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی نیز به همراه وزیران انرژی بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، کانادا، ژاپن، آلمان، فرانسه و ایتالیا در این نشست حضور داشت.

شرکت‌کنندگان در این نشست ضمن استقبال از آزادسازی هماهنگ ذخیره‌سازی راهبردی نفت کشور‌های عضو آژانس بین‌المللی انرژی (به مقدار ۶۱ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه) اعلام کردند که این گروه آماده است در صورت لزوم اقدام‌های بیشتری را در این زمینه انجام دهد.

هم‌زمان با افزایش فشار‌ها برای کربن‌زدایی در سطح جهان، وزیران انرژی این گروه همچنین بر نیاز به سرمایه‌گذاری در زمینه گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) برای کاهش اختلال‌های احتمالی عرضه گاز با خط لوله - به‌ویژه به بازار‌های اروپایی - تأکید کردند.






/پلتس

برچسب ها: نفت ، اوپک ، گروه هفت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: