bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: درج قیمت تولید کننده روی کالا که در چند ماه گذشته تصویب و نهایی شد بیشتر تعیین تکلیف کننده برای خریدار بود.

به گزارش بازارنیوز، محمود بنانژاد گفت: به نظر من درج قیمت تولیدکننده این امکان را فراهم کرده که کالا با چه قیمتی وارد زنجیره توزیع شده و نظارت شود چرا که برخی از کالا‌ها در گذشته ۱۶۰ درصد رشد قیمت داشته اند.

از امروز قیمت مصرف‌کنندگان نیز روی کالا درج خواهد شد و مردم با مقایسه این دو عدد می‌توانند به قمیت دسترسی داشته باشند، اما در نهایت ما باید قیمت مصرف‌کنندگان را حذف کنیم تا بحث رقابت از کف بازار حذف نشود.

به گفته بنانژاد با افزایش حقوق کارگر در سال آینده و مشکل کارفرما در نحوه حقوق کارگر این قاعده قطعا روی تورم و بازار مشکل ساز بوده و ضرر آن مجدد به کارگر خواهد بود به نظر من باید با اتخاذ تدابیر لازم و در یک چارچوب عادلانه بین کارفرمایان و کارگران، رقم منصفانه‌ای تعیین و مصوب شود.

پیش‌تر آقای عباس تابش نایب رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران درج قیمت تولیدکننده را مثبت ارزیابی کرد و با اجرای این طرح بیشتر از ۳۰ درصد سود از مصرف‌کننده دریافت نمی‌شود.

طبق ماده ۲۳ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر شفاف‌سازی شبکه توزیع قیمت گذاری تولید و مصرف کننده انجام می‌شود،








/yjc

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: