bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۶۰ تن میوه، ۶۵۰ تن مرغ منجمد و ۳ هزار تن برنج در سردخانه‌ها و انبار‌های استان ذخیره شده است.

خدارحم امیری زاده در جلسه قرارگاه امنیت غذایی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۶۰ تن میوه شب عید شامل یک هزار تن سیب زرد و قرمز و یک هزار و ۵۶۰ تن پرتقال تامسون در استان ذخیره‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵۵ غرفه در سطح ۲۹ شهرستان و ۲۲ غرفه در اهواز جانمایی شده است، افزود: در مناطق دورافتاده و روستا‌ها نیز با همکاری تعاون روستایی میوه شب عید و مرغ عرضه می‌شود.

امیری زاده با بیان اینکه میزان جوجه‌ریزی در اسفندماه نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است، گفت: در سال جاری با مجوز افزایش ظرفیت واحد‌های موجود و ایجاد واحد‌های جدید، ۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان صورت گرفته که تاکنون ۲ میلیون قطعه وارد مدار شده است.

وی عنوان کرد: در استان‌هایی مانند خوزستان که موازنه منفی در تولید مرغ دارند باید بانک کشاورزی برای ارائه تسهیلات با مرغداری‌های جدید بیشتر همکاری کند.

امیری زاده ادامه داد: ۴ هزار تن سهمیه مرغ منجمد استان بوده که ۲ هزار تن آن تخصیص داده شده و از این میزان یک هزار و ۱۳۶ تن توزیع شده و مابقی نیز در حال توزیع است. ۶۵۰ تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان ذخیره شده که اجازه توزیع آن داده نشده است.

وی اظهار کرد: حمل و نقل مرغ منجمد از استان‌های دیگر پایدار نیست و شرکت‌های حمل و نقل برنامه‌ریزی لازم را ندارند و این موضوع باعث وقفه در توزیع مرغ و اختلاف قیمت می‌شود که انتظار می‌رود مجوز توزیع ۶۵۰ تن مرغ منجمد داده شود.

امیری زاده بیان کرد: در گوشت قرمز نیز ۱۶ درصد کمبود وجود دارد که ضرورت دارد این میزان کمبود توسط استان‌های همجوار برطرف شود. همچنین به صدور مجوز حمل دام کشتاری و رفع ممنوعیت ایجاد شده از سوی ستاد قاچاق کالا و ارز نیاز است.

به گزارش ایسنا به نقل از جهاد کشاورزی خوزستان، وی افزود: نیاز استان به گوشت قرمز منجمد یک هزار تن است که در حال حاضر ۲۶۰ تن گوشت قرمز در استان ذخیره و درخواست نیاز گوشت به شرکت پشتیبانی امور دام داده شده است.

امیری زاده گفت: در حال حاضر روزانه ۵ تن تخم مرغ در استان توزیع می‌شود که نیاز استان به این کالا روزانه ۲۰ تن است و در این راستا با استان تهران و قم هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه سهمیه ابلاغی برنج استان برای ماه‌های بهمن و اسفند سال جاری و فروردین سال آینده ۷ هزار و ۸۰۰ تن بوده که شامل ۴ هزار و ۶۰۰ تن برنج هندی و ۳ هزار و ۲۰۰ تن برنج تایلندی است، افزود: تاکنون ۳ هزار تن برنج هندی و ۷۵۰ تن برنج تایلندی توزیع شده است و نیاز به ۲ هزار و ۲۰۰ تن برنج تایلندی دیگر در استان است؛ میزان برنج موجود در انبار‌های شرکت غله و خدمات بازرگانی بیش از ۳ هزار تن است.

/ایسنا

امیری زاده با بیان اینکه موجودی شکر استان در حال حاضر ۵۶ هزار تن است، اظهار کرد: قیمت این محصول درب واحد‌های تولیدی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف کننده ۱۶ هزار تومان به صورت فله و ۱۹ هزار تومان به صورت بسته‌بندی است.

وی ادامه داد: برخی شرکت‌های تولیدکننده روغن به صورت مویرگی از طریق شرکت‌های پخش خود روغن را توزیع می‌کنند که این موضوع باعث اختلاف قیمت روغن در بازار شده است.

امیری زاده با بیان اینکه از اول بهمن سامانه بازرگام در استان راه‌اندازی شده است، گفت: بیش از ۱۸۰ تن اقلام تنظیم بازاری از طریق این سامانه توزیع شده است و در حال راه‌اندازی دو پلتفرم دیگر در سطح شهرستان‌های استان هستیم.


/ایسنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: