bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: در تمام ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی سیستان و بلوچستان یک پلاژ، مجتمع تفریحی و یک مجتمع بازی‌های آبی و ساحلی و حتی یک سرویس بهداشتی وجود ندارد.

به گزارش بازارنیوز، معین الدین سعیدی، با اشاره به چگونگی جذب گردشگر به ویژه گردشگری سلامت به کشور اظهار داشت: جذب گردشگر به کشور امر بسیار مهمی است و باید به آن توجه شود.

وی افزود: بنده می‌دانم کشور‌هایی بمانند ترکیه و مالزی گردشگران زیادی دارند لذا کشوری همچون مالزی ۲۹ میلیون نفر جمعیت دارد و دقیقا هم به همین میزان سالیانه توریست جذب می‌کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین درآمدی که صرفاً استان آنتالیا در ترکیه از حوزه توریست دارد به اندازه تمام درآمد‌های نفتی ما است.

نماینده مردم چابهار با بیان اینکه کشور ما حائز اقلیم متفاوتی است، اظهار داشت: همچنین ایران از لحاظ موضوعات فرهنگی، تنوع فرهنگی بسیار زیبایی دارد لذا از این رو توجه به حوزه گردشگری می‌تواند برای کشور راهگشا باشد.

وی بیان داشت: البته در حال حاضر و در شرایط کرونایی کل صنعت گردشگری در کل دنیا مقداری افت کرده، اما ما معتقدیم ظرفیت‌های بی بدیل ایران در بحث گردشگری می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات اقتصادی کشور را رفع کند.

متاسفانه نگاه‌ها به حوزه گردشگری بیشتر ویترینی، شعاری و کلیشه‌ای بوده است لذا ما شاهد این بودیم که عملاً آن اتفاقی که در بحث چشم انداز ایران در سال ۱۴۰۴ و آن رقم گردشگری که باید به کشور می‌آمد، رخ نداده است

سعیدی اظهار داشت: متاسفانه نگاه‌ها به حوزه گردشگری بیشتر ویترینی، شعاری و کلیشه‌ای بوده است لذا ما شاهد این بودیم که عملاً آن اتفاقی که در بحث چشم انداز ایران در سال ۱۴۰۴ و آن رقم گردشگری که باید به کشور می‌آمد، رخ نداده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بخشی از گردشگران، گردشگران زیارتی و بخشی دیگر گردشگران سلامت هستند، بیان داشت: علی رغم شعار‌هایی که در بخش گردشگری در طی سال‌های گذشته داده شده است ما شاهد اقدام مناسبی در این بخش نبودیم، از این رو هنوز زیرساخت‌های گردشگری را در کشور فراهم نکرده ایم.

نه تنها به جذب گردشگر کمک نکردیم که باعث فرار گردشگر شده ایم
سعیدی با بیان اینکه همواره باید دولت بستر مناسبی را برای گردشگری ایجاد کند، بیان داشت: از این رو سرمایه‌گذاری در این بخش بر عهده بخش خصوصی است، اما متاسفانه همین بسترسازی هم توسط دولت اتفاق نیفتاده است و گاهاً با برخی سیاست‌های غلط، نه تنها به جذب گردشگر کمک نکردیم که باعث شدیم گردشگر فراری شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برای جذب گردشگر به کشور نیازمند تغییر نگاه هستیم، اظهار داشت: همچنین دولت باید در حوزه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری دست به کار شود به عنوان مثال در استان سیستان و بلوچستان و نوار ساحلی که در این استان وجود دارد هنوز برخی از زیرساخت‌ها مدنظر قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه ساحل چابهار ساحل بی‌نظیری است تاکید کرد: در تمام ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی سیستان و بلوچستان یک پلاژ، مجتمع تفریحی و یک مجتمع بازی‌های آبی و ساحلی و حتی یک سرویس بهداشتی وجود ندارد، حتماً در این شرایط حرف زدن در رابطه با جذب گردشگر و سیاستگذاری در این بخش قطعا شعاری خواهد بود.



/بازار

برچسب ها: نفت ، ترکیه ، گردشگری
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: