bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
استرالیا حدود ۵۰۰ میلیون دلار استرالیا (۳۶۰ میلیون دلار) بودجه را برای افزایش تولید مواد معدنی حیاتی با هدف تنوع بخشیدن به عرضه برای هم‌پیمانان خود و مقابله با تسلط چین بر بازار جهانی اعلام کرد.

به گزارش بازارنیوز، آنگوس تیلور، وزیر صنعت، انرژی و کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای گفت: چین در حال حاضر بر حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از تولید مواد معدنی حیاتی جهان تسلط دارد و به تحکیم قدرت خود بر این زنجیره‌های تامین ادامه می‌دهد و این ابتکار برای رفع این سلطه طراحی شده است.

مواد معدنی حیاتی در گوشی‌های هوشمند، رایانه‌ها، باتری‌های قابل شارژ و خودرو‌های الکتریکی و همچنین فناوری‌های دفاعی و فضایی استفاده می‌شوند. اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا امروز چهارشنبه از ارائه بودجه برخی از طرح‌ها در غرب استرالیا رونمایی کرد.

طرح‌هایی که قرار است تامین مالی شوند عبارتند از دومین کارخانه جداسازی عناصر خاکی کمیاب که در خارج از چین ساخته می‌شود، یک پالایشگاه مواد باتری و یک کارخانه فرآوری وانادیم. همچنین بودجه برای تجاری‌سازی تحقیقات دولتی و عرضه شرکت‌های جدید به بازار تامین خواهد شد.

به نقل از رویترز، حدود ۲۰۰ میلیون دلار استرالیا نیز در بودجه این ماه برای کمک‌های بلاعوض لحاظ خواهد شد تا پروژه‌های معدنی حیاتی بیشتری را به بازار عرضه کند. استرالیا در حال حاضر دو میلیارد دلار استرالیا برای ساخت این صنعت سرمایه‌گذاری کرده است.

استرالیا نیمی از لیتیوم جهان را تولید می‌کند، دومین تولید کننده کبالت و چهارمین تولیدکننده بزرگ عناصر خاکی کمیاب است. مقامات همچنین گفتند که تنوع صادرات منابع اقتصاد استرالیا را تقویت خواهد کرد. ارزش صادرات منابع و انرژی استرالیا ۳۴۸.۹ میلیارد دلار استرالیاست.






/ایسنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: