bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
رئیس مدیریت راه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران اعلام کرد که تمامی محورهای کوهستانی هراز ، کندوان ، سوادکوه و کیاسر برفی است و ترافیک در این محورها به سمت مازندران پرحجم است.

در حال حاضر از مسیر جنوب به شمال محور هراز حد فاصل گزنگ تا شاهندشت ترافیک پرحجم است و برف خفیفی نیز باریدن گرفته است.

وی با بیان این که بیشتر خودروهایی که در این مسیر در حرکت هستند دارای پلاک غیر بومی و به عبارتی مسافر نوروزی هستند ، اظهار داشت: به نظر می رسد موج اول مسافرت های  نوروزی به سمت مازندران آغاز شده است.

رئیس مدیریت راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران وضعیت ترافیکی محور سوادکوه حدفاصل گدوک تا شیرگاه را نیمه سنگین اعلام کرد و گفت : در این محور نیز از  گدوک بارش برف خفیف وجود دارد و مه آلود است  و در پانین دست نیز بارندگی سبب لغزندگی جاده شده است.

هاشمی در مورد وضعیت محور کندوان نیز توضیح داد : در محور کندوان هم مسیر شمال به جنوب مسدود است ، یعنی تردد از چالوس به کرج به علت رانش جاده امکان پذیر نیست و محور کندوان یک طرفه مسدود است.

طبق پیش بینی هواشناسی هوای مازندران امروز نیز بارندگی است و ناپایداری ها از بعد از ظهر از سمت غرب استان بتدریج کاهش خواهد یافت.

آسمان مازندران برای فردا  آخرین جمعه سال جاری نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی شده که در بعد از ظهر با افزایش ابر همراه می شود.

روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز هوای مازندران در مناطق ساحلی و جلگه ای نیمه ابری تا ابری بویژه در نیمه غربی با  بارش پراکنده و در ارتفاعات نیز صاف تا  نیمه ابری گاهی با افزایش ابر پیش‌بینی شده است.

طبق اعلام رسمی نیروی انتاظمی مازندران گشت‌های ترافیکی و امداد و نجات نوروزی پلیس راه ، راهداری ، اورژانس ۱۱۵ و هلال احمر پس از دو سال وقفه ناشی از شرایط کرونایی با هدف خدمات‌رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی  روز گذشته در محورهای مازندران مستقر شدند.

کندوان ، هراز و فیروزکوه سه محور اصلی ولی کوهستانی مازندران هستند که بیشترین حجم تردد خودروهای گردشگران را در طول سال دارند. محور ساری - کیاسر - سمنان هم دیگر جاده کوهستانی مازندران است که بخشی از ترافیک خودروی گردشگران از جنوب ، غرب و شرق را از طریق دامغان به مازندران هدایت می کند.

گفتنی است که با توجه به این که بیشتر جاده های اصلی استان منتهی به پایتخت و جنوب و غرب کشور  عمدتا کوهستانی هستند، به واسطه ورود سامانه سرد علاوه بر بارانی شدن و مه گرفتگی ، لغزنده شده و تردد خودروها را بویژه برای رانندگان غیرحرفه ای دشوار می کند.

/ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: