bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از افزایش ۳۵ درصدی تردد مسافران نوروزی در جاده های کشور خبر داد.

گروه راه و مسکن بازارنیوز: داریوش امانی شبانگاه دوشنبه در حاشیه افتتاح ستاد تسهیلات سفر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان در جیرفت افزود: قبل از آغاز موج اول سفرها پیش بینی ما افزایش ۳۰ درصدی تردد ها در جاده های کشور بود که با توجه به آمار جمع بندی شده تا امروز شاهد ۳۵ درصدی میزان ترددها در جاده ها و افزایش سفرها هستیم.

وی اظهار داشت: با همت پرسنل ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان های کشور از ۲۵ اسفند سال گذشته طرح منظرآرایی و ایمن سازی راههای کشور آغاز شد که تا قبل از ورود به سال ۱۴۰۱ تمام راه های شریانی و اصلی از نظر ایمن سازی آماده شد تا شاهد سفری ایمن برای مسافران نوروزی باشیم.

وی تصریح کرد: در طرح راهداری نوروزی بیش از ۱۲ هزار نفر نیروی راهدار در قالب یکهزار و ۲۰۰ راهدارخانه و با ۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه سنگین، نیمه سنگین و سبک عملیات راهداری و خدمت به مسافران نوروزی را انجام می دهند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: بیشترین حجم سفرهای جاده ای تاکنون در استان های خوزستان، خراسان جنوبی و رضوی، گلستان و مازندران و استان های شمالی کشور است.

امانی افزود: با توجه به حجم ترددها مجموعه ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در این استان ها بیشتر تمرکز خود را بر ارائه خدمات مطلوب جاده ای به مسافران و کاربران جاده ای گذاشته اند.

وی بیان کرد: یکهزار و ۹۰۰ دوربین ثبت تخلف جاده ای، ۹۰۰ دوربین نظارت تصویری و یکهزار و ۷۰۰ دستگاه تردد شمار در جاده های کشور عملیات رصد الکترونیکی را در راه های شریانی و اصلی انجام می دهند تا به ایمنی بیشتر تردد کمک کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از مردم و مسافران نوروزی خواست سفر خود را با برنامه ریزی آغاز کنند و حتما قبل از سفر وضعیت راهها را از سامانه تلفنی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های کشور جویا شوند.

همچنین امروز ستاد تسهیلات سفر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان در جیرفت افتتاح شد.

ایرنا/

برچسب ها: تردد ، سفر ، نوروز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: