bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس بازارسرمایه گفت:با توجه به افزایش قیمت نفت تا۱۲۰ دلار و تسهیل صادرات آن طی چند مدت اخیر و رفع تحریم‌ها شاهد کاهش فروش اوراق توسط دولت در بازار سرمایه و همچنین استقراض از بانک مرکزی شده است که می‌تواند از عوامل موثر در رشد بازار سرمایه باشد.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز-عرفان جابری؛ "هادی نصیری" کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون پیش بینی ها از وضعیت بازار سرمایه در سال جدید اظهار کرد:شاخصه های زیادی را می توان عنوان کرد که سال جدید را بازار منفی و در بدترین شرایط بازاری متعادل را مشاهده کنیم، نکته حائز اهمیت جا ماندن حدود ۳۵ درصدی شاخص کل بازار سرمایه از تورم می باشد که باید این عقب ماندگی جبران شود.

 

بازارسرمایه در سال جدید جذاب خواهد بود
وی افزود: حذف ارز۴۲۰۰تومانی برای بسیاری از کالاها که بیشترین تاثیر را گروه دارویی مواد غذایی و محصولات زراعی و دامپروری به خود اختصاص میدهند که میتواند سال پیش روی را برای انها سال جذابی را رقم بزند.

وی با تاکید بر اینکه درگیری های روسیه و اوکراین می تواند بر بازار سرمایه تاثیرگزار باشد گفت: گروه کامودیتی وپتروشیمی هم با توجه به جنگ اوکراین و روسیه باعث شده قیمتهای جهانی محصولات این گروه ها افزایش پیدا کند و درصورت ادامه جنگ و ثابت ماندن نرخ دلار در همین حوالی ۲۵۰۰۰ تا ۲۷۰۰۰تومان رشد سود مناسبی را برای آنها می توان متصور بود.

این کارشناس در رابطه با تاثیر برجام بر بازار سرمایه در سال جدید اظهار کرد:دیگر مسئله حائز اهمیت برای بازار سرمایه با توجه به قریب الوقوع بودن برجام، گروه های خودرو و بانکی و حمل و نقل می توانند شرایط بسیار خوبی رقم بزنند نکته ای که برای گروه خودرو درحال رقم خوردن است برنامه جدی دولت جهت خروج از دو شرکت بزرگ سایپا و ایران خودرو می باشد که برای این دو شرکت کنسرسیوم از ۵ هلدینگ بزرگ در حال شکل گرفتن است که می تواند تاثیر بسزایی بر این گروه بگذارد.

نصیری، پیرامون افزایش قیمت نفت و تاثیر آن بر بازار سرمایه اظهار کرد:با توجه به افزایش قیمت نفت تا ۱۲۰ دلار و تسهیل صادرات آن طی چند مدت اخیر و رفع تحریم شاهد کاهش فروش اوراق توسط دولت در بازار سرمایه و همچنین استقراض از بانک مرکزی شده است که می تواند از عوامل موثر در رشد بازار سرمایه باشد.

//پایان پیام

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: