bazarnews

کد خبر: ۱۰۴۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس بازارسرمایه گفت:استقلال و پرسپولیس زیان انباشته دارند و ما نباید انتظار دریافت سود از منبع این سهام داشته باشیم.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز-عرفان جابری؛ "احمد اشتیاقی" کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون دلایل رشد اخیر بازار سرمایه اظهار کرد: یکی از دلایل رشد اخیر بازار سرمایه با صرف نظر از موضوع خودرو به عوامل بنیادی مربوط می شود، سهام هایی که مورد معامله قرار گرفته اند اکثرا از سهام شرکت های بزرگ هستند، دلیل آنکه سهام داران به خرید سهم روی آوردند نسبت قیمت سهم به درآمد سهم یا همان پی به ای مناسب می باشد.

 

سهام داران انتظار سوددهی از سهام سرخابی‌ها نداشته باشند

اشتیاقی با بیان اینکه بازار در وضعیت ارزنده ای قرار دارد گفت: بازار با توجه به ارزندگی قیمت سهام،کامودیتی ها و دلار مباردت به خرید نموده است از طرفی دیگر نرخ سود سپرده بانکی هم روند کاهشی دارد و در نتیجه خرید هایی که در این روز ها در حال انجام است سهام بنیادی ای پی اس محور است.

وی افزود: رفع ابهامات نرخ دلار و نرخ سود بین بانکی باعث شده است که اندکی اعتماد به بازار سرمایه بازگردد، وضعیت فروش در فروردین ماه مناسب بوده است و همین موضوع نشان دهنده افزایش سودآوری شرکت ها است،می توانیم امیدوار باشیم که از این سطوح قیمت ها روند کاهشی نداشته باشند و افزایش قیمت به تدریج در آینده ایجاد خواهد شد.

این کارشناس در رابطه با سهام سرخابی ها اظهار کرد:استقلال و پرسپولیس زیان انباشته دارند و ما نباید انتظار دریافت سود از منبع این سهام داشته باشیم.

 

//پایان پیام

برچسب ها: بورس ، بازارسرمایه ، سهام
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: