bazarnews

کد خبر: ۱۰۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس انجمن کامیونداران کشور مشکلات تامین سوخت و بیمه تامین اجتماعی رانندگان را دو علت اصلی اعتصاب روزهای اخیر این صنف قلمداد کرد.

گروه راه و مسکن بازارنیوز؛ بهزاد قبادی؛ احمد کریمی، رئیس انجمن کامیونداران کشور در گفتگو با بازارنیوز در خصوص اعتصاب روز‌های اخیر این صنف اظهار کرد: دو روز گذشته، بخشی از ناوگان ما دست به اعتصاب زدند که روند بهبود وضعیت از غروب روزگذشته آغاز شد و امروز در خصوص حمل و نقل بارها، مشکلی نداشتیم.

وی درباره افزایش قیمت برخی اقلام تره‌بار به دلیل نرسیدن ۹۰ درصد بار‌ها به میادین تره‌بار کشور، تصریح کرد: مشکلاتی در حمل میوه و تره‌بار در کشور به وجود آمد، ولی نه با این میزانی که اعلام شده است. این میزان مورد تایید نیست. طبق اطلاعی که کسب کردم، مشکل حل شده و بار‌ها همه به میادین رسیده است.



کریمی با بیان این که بخش حمل و نقل جاده‌ای تا زمانی که امکانات برای آن فراهم باشد، وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد، مهمترین مشکل کامیونداران را اخلال در تامین سوخت ناوگان ا دانست و اظهار کرد: از چند ماه گذشته بعد از حمله سایبری که رخ داد و سیستم سوخت کشور دچار مشکل شد، برخی از اطلاعات از بین رفت و این طبیعی است. مهمترین مشکل کمبود سوخت برای ناوگان پرکار است. اختصاص سوخت به  یک کامیون با هر میزان کارکرد، سقف دارد. به عنوان مثال، یک کامیونی که در یک ماه ۲۵ هزار کیلومتر مسافت طی کرده، باید طبق قاعده ۱۰ هزار لیتر سوخت دریافت کند، اما دولت برای آن‌ها در مجموع ۵ هزار لیتر سوخت تخصیص می‌دهد؛ لذا کامیوندار از اواسط ماه به بعد باید سوخت آزاد مصرف کند.

وی افزود: بخشی از ناوگان هم، مسافت کوتاه است. یعنی کامیونی از محلی که در پارکینگ است، ۱۰۰ کیلومتر مسافت طی می‌کند، اما بار او در ۵۰ کیلومتری تخلیه شده است؛ برای این‌ها همان ۵۰ کیلومتر که با بار بوده را در نظر می‌گیرند و سوخت اختصاص می‌دهند. این هم یکی دیگر از مشکلات سوختی ناوگان بوده که ما ۴ ماه قبل از ایام عید در جلسات مطرح کردیم، ولی پیشنهادات ما عملیاتی نشد، تا جایی که امروز با این مشکل مواجه شدیم.

رئیس انجمن کامیونداران  مشکل دوم رانندگان را بیمه تامین اجتماعی قلمداد کرد و افزود: از سال ۱۳۹۷، سازمان تامین اجتماعی با قلدری اعلام کرد که یارانه دولت برای بیمه تامین اجتماعی رانندگان جدیدالورود را پرداخت نمی‌کند و راننده باید همه مبلغ بیمه را خودش پرداخت کند. علت این را هم طلب این سازمان از دولت اعلام کردند. سوال این است که طلب تامین اجتماعی از دولت چه ارتباطی با راننده کامیون دارد؟ این مشکل بیشتر برای رانندگان کامیونت که عمدتا میوه و تره‌بار و سایر بار‌های کوچک حمل می‌کنند، است که یک راننده باید ماهانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حق بیمه بپردازد. این میزان در توان رانندگان نیست.

کریمی ادامه داد: پیش از ایام نوروز، یک شبکه کاملا جعلی به نام اتحادیه سراسری رانندگان و کامیونداران کشور (که چنین اتحادیه‌ای وجود ندارد) رانندگان را تحریک به اعتصاب کردند که با تکذیبیه انجمن ما، مشخص شد که فعالیت آن‌ها جعلی است و رانندگان به آن توجه نکردند، اما متاسفانه روز‌های ۱۴ و ۱۵ فروردین توقف محدود در برخی از استان‌ها از جمله کرمانشاه، فارس و کرمان را داشتم، ولی این توقف رفع و مشکل حل و فصل شد.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: