bazarnews

کد خبر: ۱۰۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
امروز چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه شاخص کل بورس با رشد بیش از هشت هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۰٫۷ درصد افزایش داشت.

بورس امروز افزایش هشت هزار و ۹۹ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحد رسید.

کارشناسان می‌گویند که افت تالار شیشه‌ای طی روز‌های گذشته طبیعی بود. امروز بازار به روال عادی خود بازگشت و بورس شنبه نیز به همین شکل دنبال می‌شود.

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سرمایه اظهار می‌کند: روند معاملات بازار سهام طبیعی است. این افت و رشد شاخص را می‌توان به علت گردش نقدینگی در بازار دانست.

افزایش شاخص کل هم‌وزن بورس
بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۷ درصد رشد داشت و به محدوده ۳۸۲ هزار و ۹۶۹ واحدی رسید.

معامله‌گران در این روز ۴۸۱ هزار و ۴۲۷ معامله به ارزش ۴۹ هزار و ۲۴۳ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نماد‌های فولاد، شبندر، فملی، شتران، فارس، ومعادن، همراه و نوری بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نماد‌های فخور، خودور، خساپا، وتجارت و خگستر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

شاخص فرابورس رشد کرد
در روز چهارشنبه شاخص فرابورس با افزایش ۱۰۹ واحدی به محدوده ۲۰ هزار و ۳۸ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۱۰ هزار و ۱۸۳ معامله بود.

امروز نماد‌های آریا، وسپهر، مارون، شاوان، دماوند، خدیزل و کزغال بیشترین تاثیر مثبت و نماد‌های زاگرس، کگهر، هرمز و غصینو نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نماد‌های آریا، وسپهر، کرمان، فرابورس، گدنا، تجلی و زاگرس نیز لقب نماد‌های پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

آخرین قیمت ۱۵۶ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۰ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود چهار هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان رسید.

/تجارت نیوز

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: