bazarnews

کد خبر: ۱۰۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
در شرایطی که دولت با طرح مساله شناسایی بانیان وضع موجود و شناسایی عوامل پشت پرده گرانی می‌خواهد از فشار افکار عمومی بر خود بکاهد، مجلس به دنبال طرح استیضاح چند وزیر اقتصادی رئیسی است.
این سه وزیر استیضاح می‌شوند یا برکنار؟
 
به گزارش راه امروز: دولت که این روزها در صدد است با انداختن توپ به زمین دولت‌های پیشین و استفاده از اسم رمز شناسایی بانیان وضع موجود، از حجم فشار بر خود بکاهد، در مجلس وضعیت دیگری حکمفرماست.  
 
همسویی مجلس با دولت، از نظر بسیاری از کارشناسان نقطه عطفی برای حل مشکلات اقتصادی کشور تلقی می‌شد؟ اما به نظر می‌رسد این موقعیت تاریخی که در آن تمامی ارکان حکومتی یک دست و یکپارچه هستند، در حال از دست رفتن است و اتفاق مهمی در عرصه اصلاح ساختار اقتصادی و بهبود وضعیت رخ نداده است. 
 
بلاتکلیفی مذاکرات وین و ناامیدی از احیای برجام به تدریج فضای اقتصاد را تحت تاثیر قرار داده و زمینه را برای رشد قیمت ها مهیا کرده است. 
 
در این شرایط اما به نظر می‌رسد اقتصاد ایران در گیر و دار گرانی و افزایش مداوم قیمت کالاهای مهم و مصرفی سبد خانوار، مساله‌ای اساسی چون توسعه و رفاه را به دست فراموشی سپرده است. 
 
حالا در شرایطی که دولت با طرح مساله شناسایی بانیان وضع موجود و شناسایی عوامل پشت پرده گرانی می‌خواهد راهکاری برای کاهش فشار افکار عمومی بر خود بیابد، در مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح چند وزیر اقتصادی پررنگ تر از قبل دنبال می‌شود. 
 
اما به نظر می رسد، استیضاح سه وزیر که اتفاقا بیشترین وعده را در زمینه بهبود وضعیت افتصادی داده بودند، در دستور کار مجلس قرار گیرد. 
 
سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت که وعده کاهش قیمت خودرو را داده بود. این روزها بیش از هر زمانی دیگری در سیبل انتقادات از سوی کارشناسان و نمایندگان مجلس قرار دارد. 
 
 
حجت الله عبدالملکی پرچمدار مبارزه با فساد و ارتقای شفافیت در دولت سیزدهم وزیری است، که این روزها نام او را بیشتر به عنوان اولین وزیری که با کابینه خداحافظی خواهد کرد، می شنویم. 
 
 
در این میان احسان خاندوزی وزیر اقتصاد که اتفاقا جزو اولین وزرایی بود که از همان ابتدا بحث برکناری یا استیضاح او مطرح بود، اما این روزها سعی دارد، با نزدیک شدن با برخی از نماینده شاخص مجلس، جو مجلس را با خود همراه کند و حتی با دادن امتیازاتی از دور استیضاح بهارستان خارج شود. 
 
 
حال باید دید آیا رئیسی برای کاهش فشار افکار عمومی حاضر میشود قبل از اینکه دست مجلس روی کلید استیضاح وزرایش برود، دست به ترمیم کابینه بزند و وزرای که بیشتر مورد انتقاد قرار گرفته اند، را تغییر دهد یا خیر. 
 
پایان پیام//
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: